طرح های کاشی استخری | 20 طرح کاشی استخری 2022

شنا کردن در استخر یکی از تفریحات سالم و با نشاط در زندگی محسوب می شود. کاشی های استخری متنوعی در بازار وجود دارند که استخرهای خانگی را تزیین می کنند که نمونه آن ها در هیچ استخر عمومی نیست. طرح های کاشی استخری جلوه ای به استخر می دهند که بعد از وارد شدن به آن دیگر نمی خواهید از آن خارج گردید. در واقع این مصالح ساختمانی دکوراتیو بخش تزئیناتی و شخصی سازی استخر را برعهده دارند و چند وقتی است که محبوبیت یافته اند. البته امکان استفاده از این کاشی ها در هر استخری میسر است، اما استخرهای سرپوشیده خانگی بهترین مکان برای نصب آن ها به شمار می روند. ایده های مختلفی برای اجرا و نصب این کاشی ها پیاده سازی می شود. گاهی اوقات این ایده ها بسیار ساده و گاهی نیز بسیار خلاقانه و پیچیده هستند. البته با توجه به بزرگی و شگفت انگیزی دنیای زیر آب و همچنین تنوع گسترده کاشی های استخری موجود در بازار بی نهایت ایده را می توان در این خصوص اجرا کرد. کاشی استخری یکی از انواع کاشی ارائه شده در فروشگاه اینترنتی شرکت کاوه سرام مهام است. در این مقاله با انواع کاشی طرح دار مناسب استخر آشنا می شوید.

طرح های کاشی استخری | 20 طرح کاشی استخری 2022

انواع کاشی استخر طرح دار

هنگامی که می خواهید برای استخر کاشی انتخاب کنید، ممکن است که کمی سردرگم شوید. زیرا گزینه های متنوعی از کاشی استخری از سفالی گرفته تا شیشه ای در بازار موجود است. اینکه کدام گزینه بهترین مورد برای استخر شما است، به سلیقه شخصی و طراحی کلی فضای باز شما بستگی دارد. در ادامه انواع کاشی استخر طرح دار به شما معرفی شده است:

  • کاشی شیشه ای: کاشی استخر شیشه ای گرانترین گزینه برای استفاده در کف و دیوارهای استخر است، اما با این وجود این محصول همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. همچنین این نوع کاشی به دلیل استفاده از با کیفیت ترین مواد بازیافتی شیشه بسیار مقاوم است و نمونه ای مناسب برای خاصیت شفاف آب به شمار می روند. کاشی های شیشه ای به صورت کاشی های کوچک موزاییکی عرضه می شوند، بنابراین به خوبی می توانید سطوح منحنی را نیز با آن ها بپوشانید. همچنین امکان ترکیب رنگ های مختلف کاشی شیشه ای و خلق یک طرح رنگی خلاقانه وجود دارد. البته کیفیت کاشی های استخری شیشه ای از کم تا زیاد متغیر است و بالطبع هزینه خرید آن ها نیز با توجه به کیفیت تغییر می کند. با استفاده از کاشی های شیشه ای کیفیت پایین بازتاب های درخشانی را در زیر آب بدست می آورید. برخی از این محصولات نیز دارای پوشش رنگین کمانی هستند که با تغییر نور و جریان آب طرح خود را نشان می دهند. طرح های ایجاد شده با کمک کاشی های شیشه ای گران قیمت تماشایی تر هستند و کیفیت نوری و درخشش بهتری دارند.
  • کاشی سنگی: اگر به دنبال طرح های کاشی استخری با سبک کلاسیک یا مدیترانه ای هستید، کاشی سنگی بهترین گزینه برای شما است. چرا که این محصول با ظاهر طبیعی و بافت منحصر به فرد خود چنین ویژگی هایی را به شما می دهد. از جمله سنگ های که این خصوصیات را دارند، شامل سنگ فرش، تراورتن، ماسه سنگ، سنگ بلوط و کاشی گرانیت نیمه صیقلی هستند.
  • کاشی و سرامیک پرسلان; این نوع محصولات برای دهه ها جزو مصالح اصلی ساخت استخر به شمار می آمدند. این نوع کاشی های استخری برخلاف کاشی های شیشه ای طرح های هیجان انگیزترین را به شما هدیه می دهند. همچنین امکان نقاشی با دست روی این کاشی های موزاییکی میسر است.

انواع کاشی استخر طرح دار

20 طرح کاشی استخری 2022

همانطور که بیان شد، گاهی اوقات طرح های اجرا شده با استفاده از این کاشی های استخری ساده است. در ادامه برخی از این طرح های کاشی استخری معرفی شده اند:

  • مروارید و صدف کف دریا.
  • گیاهان رشد کرده در زیر آب یا روی آن مانند نیلوفر.
  • موجودات زیر دریا مانند نهنگ یا وال.
  • المان های نزدیک به دریا و رودخانه مانند ساحل.

استفاده از این طرح ها احساس شنا کردن در دریا را به شما منتقل می کند. شاید در نگاه اول این طرح ها کودکانه باشند، اما واقعیت این است که شنا کردن در چنین استخرهای زیبایی برای بزرگسالان بسیار هیجان انگیز است. البته امکان سفارشی سازی بر اساس طرح دلخواه شما نیز وجود دارد. برای مثال طراحان می توانند طرح یک دسته اسب در حال دویدن را با پرینترهای پیشرفته روی کاشی ها بیاندازند.

نوشتن دیدگاه