بهترین ملات برای سرامیک کف

سرامیک کف از جمله مصالح پر کاربرد در طراحی داخلی ساختمان های مختلف به حساب می آید. یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در مورد نصب سرامیک و زیباسازی فضا اهمیت دارد، نحوه نصب سرامیک کف است. روش های مختلفی وجود دارند که کاشی کاران و استاد کارها برای نصب سرامیک و کاشی به کار می برند. استفاده از ملات سیمان و چسب های مخصوص سرامیک و کاشی از مهم ترین این روش ها محسوب می شوند.
تهیه ملات سیمان برای نصب سرامیک کف دقت بالایی می طلبد. همین مساله باعث شده تا در مراحل نازک کاری سقف و دیوارهای ساختمان، تهیه ترکیب مناسب ملات سیمان توسط یک استاد کار حرفه ای انجام گیرد. زیرا این کار از بروز مشکلات در هنگام نصب و یا کاهش کیفیت نصب می کاهد.
بهترین ملات سرامیک کف از ترکیب ماسه و سیمان به دست می آید که با نسبت مشخصی مخلوط می شوند. پس از نصب سرامیک کف لازم است از سیمان سفید برای پر کردن شیارهای بین آن ها استفاده نمود. این عمل را دوغاب دادن می گویند که به استحکام سرامیک ها و دوام آن ها کمک شایانی خواهد کرد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کاشی سرامیک گلدیس به دیگر مقالات ما در سایت کاوه سرام رجوع کنید. 

انواع ملات سرامیک کف

نصب سرامیک کف با ملات سیمان و چسب مخصوص روش های رایجی است که امروزه به کار می روند. بهترین ملات برای نصب سرامیک کف ملاتی است که از ترکیب نسبت یک به شش سیمان به ماسه به دست آید. لازم است به این نکته توجه کنید که کاشی کاری و سرامیک کاری شرایط متفاوتی دارند. یعنی ملاتی که برای نصب کاشی به کار می رود با ملات نصب سرامیک کف کاملا متفاوت است. برای مثال، ملات مورد استفاده برای کاشی باید چسبندگی بالاتری داشته باشد و در مدت دو ساعت کاشی را به صورت کاملا فیکس شده نگه دارد. همچنین، لازم است چسبندگی ملات طی ده تا دوازده ساعت، به بیشترین مقدار خود برسد.
یکی از نکات مهم برای نصب انواع سرامیک کف، زیرسازی مناسب است. زیرسازی کف برای نصب سرامیک کف عملا فرایند نصب را سریع تر کرده و کیفیت ظاهری آن را بالاتر می برد. در واقع، اگر سطح مورد نظر دارای ناهمواری و پستی و بلندی باشد، لازم است با مصالح مختلف مانند ملات سیمان و یا بتن مسطح گردد.
البته باید در هنگام زیرسازی به مواردی چون تخلیه هوا و از بین بردن منافذ ایجاد شده در بین ملات دقت کرد. در غیر این صورت گذشت زمان و تغییرات دمایی و یا نفوذ آب می تواند تخریب کف و یا ترک برداشتن و شکستن سرامیک را در پی داشته باشد.
بهتر است بدانید که امروزه استفاده از بتن به دلیل سنگین شدن کف ساختمان توصیه نمی شود و ملات تنها در نصب سرامیک کف مورد استفاده قرار می گیرد. هر چند برای نصب نیز استفاده از چسب های سرامیک و کاشی مزایای بیشتری دارد.

انواع ملات سرامیک کف 

ضخامت ملات سرامیک کف

از پارامترهای مهمی که باید در نصب سرامیک کف در نظر گرفته شود، ضخامت ملات سرامیک است. پیش از نصب سرامیک کف باید با استفاده از ترکیب سیمان و ماسه زیرسازی انجام شده و سطح مسطح گردد. تهیه ملات سیمان برای نصب سرامیک کف امری تخصصی و پیچیده است. از این رو، تهیه ملات سیمان حتما باید تحت نظر یک استاد کار حرفه ای انجام گیرد.
بر اساس نظرات تخصصی مهندسان و استاد کاران، مناسب ترین ضخامت ملات برای این کار حدود دو سانتی متر است. وقتی سرامیک بر روی ملات با این ضخامت قرار گیرد حدود یک میلی متر در ملات فرو خواهد رفت.
استفاده از آب در محیطی که کف آن با سرامیک پوشانده شده، به مرور زمان کیفیت آن را از بین خواهد برد. به طوری که حتی ممکن است لقی و شکستگی آن را در پی داشته باشد. با این حال، در روزهای اولیه بعد از نصب سرامیک بهتر است با آب دادن منظم، استحکام ملات آن را بالاتر برد. یعنی سیمان استفاده شده در نصب سرامیک کف با جذب آب محکم تر شده و مقاومت سرامیک در مقابل ضربه را بالاتر خواهد برد.
اما نصب سرامیک کف تنها به مرحله چسباندن ختم نشده و باید جهت زیباسازی بیشتر از یک ترکیب دیگر تحت عنوان دوغاب استفاده گردد. در واقع، دوغاب عبارت است از ترکیب سیمان سفید، آب و پودر سنگ که یک مخلوط سفید رنگ ایجاد می کند. پس از اتمام چسباندن سرامیک های کف، برای پر کردن شیارهای باقی مانده بین سرامیک ها از این مخلوط استفاده می شود. ناگفته نماند که به غیر از اثرات زیباسازی، استحکام بیشتر و عمر طولانی تر سرامیک کاری کف می تواند نتیجه حاصل از دوغاب کاری باشد.

ضخامت ملات سرامیک کف 

خرید کاشی و سرامیک کف و دیوار نیاز به آگاهی، دقت و صرف زمان کافی دارد. زیرا لازم است همواره طرح، کیفیت و ابعاد آن را متناسب با محیط مورد نظر انتخاب نمود. مراجعه به یک فروشگاه معتبر با محصولات متنوع مانند کاوه سرام می تواند تا حد زیادی این کار را راحت تر نماید. فروشگاه کاوه سرام با عرضه محصولات متنوع از برندهای مختلف و با کیفیت های گوناگون آماده ارائه مناسب ترین نوع کاشی و سرامیک به مصرف کنندگان است. برای اطلاع از نحوه مراجعه به این فروشگاه به قسمت تماس با ما در وبسایت فروشگاه مراجعه نمایید.

نوشتن دیدگاه