سرامیک مناسب برای استخر | سرامیک برای کف استخر

سرامیک مناسب برای استخر بایستی از جنس مرغوب و با کیفیت باشند تا پس از گذشت چند ماه به دلیل قرارگیری در معرض آب فراوان، شوینده ‌ها و کلر از محلشان جدا نشوند و دوام بالایی داشته باشند. انتخاب چسب و ملات کاشی و سرامیک نیز باید به ‌دقت انجام شود. در استخرها دو نوع کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • کاشی‌های سرامیکی
  • کاشی‌های کریستالی

بیشترین کاربرد این کاشی‌ها در استخرهای شنا است. این کاشی‌ها لعاب‌دار هستند و مقاومت بسیار بالایی در مقابل گرما و یخ‌زدگی دارند. نوع دیگری که برای پوشش کف استخر مناسب است کاشی‌ها و سرامیک‌های مرمری هستند. معمولاً از این نوع کاشی و سرامیک برای پوشش کف و دیوار استخرهای خانگی استفاده می‌شود. به دلیل این‌که این نوع از کاشی‌ها لغزنده هستند، بایستی مواردی را در نظر گرفت تا از مشکلاتی نظیر لیز خوردن و حوادث غیرمترقبه جلوگیری شود. سرامیک‌های شیشه‌ای به‌هیچ‌وجه آب جذب نمی‌کنند. جنس آن‌ها از شیشه است. تنوع رنگ و طرح بالایی دارند. در برابر گرما و سرما مقاومت بالایی دارند. هنگام نصب می‌توان آن‌ها را در هر سطحی استفاده کرد. در برابر مواد شیمیایی و کلر موجود در استخر تغییر رنگ نمی‌دهند و نسبت به کاشی سرامیک‌های معمولی وزن کمتری دارند. کیفیت بسیار بالای این نوع از سرامیک‌ها که مناسب برای استخر هستند، بالا است و در برابر قیمت کم آن‌ها انتخابی مقرون‌به‌صرفه است.

swimming pools ceramic suitable 1

چه سرامیکی برای استخر مناسب است

انواع مختلفی از کاشی و سرامیک‌های استخری در بازار موجود هستند که با توجه به بودجه افراد و کیفیتی که مدنظر دارند قابل انتخاب هستند. کاشی‌های استخری نباید آب جذب کنند و در برابر یخ‌زدگی، شوینده‌ها و همچنین گرما و رطوبت بالا مقاومت داشته باشند. یکی از مهم‌ترین عواملی که در انتخاب کاشی و سرامیک مناسب استخر باید به آن توجه شود، جذب آب است. چراکه اگر کاشی‌ها و سرامیک‌های استخر در سرما دچار ترک‌خوردگی شوند و یا بیش‌ازحد آب جذب کنند خسارات بسیاری را به پروژه تحمیل می‌کنند. انواع مناسب کاشی و سرامیک استخری، کاشی‌های سرامیکی، کاشی شیشه‌ای، کاشی‌های طرح استخری، کاشی و سرامیک مرمری هستند. در ادامه برخی از انواع مناسب کاشی و سرامیک استخر را معرفی می‌کنیم:

  • سرامیک شیشه‌ای: این نوع سرامیک‌ها لعاب شیشه دارند و سطح براق ‌تری نسبت به دیگر سرامیک‌ها دارند. بیشتر برای پوشش دیواره‌های استخر از این نوع کاشی استفاده می‌شود. چراکه ممکن است کاربرد آن‌ها در کف استخر خطر لغزندگی برای افراد داشته باشد.
  • کاشی استخری سرامیکی: این نوع سرامیک‌ها لعاب‌دار بوده و استحکام بالایی دارند. بیشتر از این نوع کاشی به دلیل طرح و شکل‌های نامتقارنی که دارند برای پوشش استخرها استفاده می‌شود.
  • سرامیک‌های طرح استخری: سایزهای متنوعی از این نوع سرامیک که از جنس پرسلان هستند، تولید و به بازار عرضه می‌شود. در استخرهایی که دارای خمیدگی نیستند و ابعاد متقارن دارند از این نوع سرامیک استفاده می‌کنند. به دلیل ویژگی ضد آب بودن این سرامیک‌ها بسیار پرمصرف هستند.
  • کاشی و سرامیک مرمری: سرامیک‌های مرمری مناسب استفاده در قسمت کف و دیواره‌ های استخر هستند. این نوع از سرامیک‌ها باید در مکان‌هایی استفاده شوند که رطوبت ندارد، چراکه خطر لغزندگی را در پی خواهد داشت.

چه سرامیکی برای استخر مناسب است

انتخاب کاشی و سرامیک مناسب استخر

جهت انتخاب کاشی و سرامیک مناسب استخر باید به نکات بسیاری دقت داشته باشید.
یکی از این نکات عدم جذب آب توسط کاشی و سرامیک استخر است.
کاشی و سرامیک استخر باید در برابر یخ‌زدگی مقاومت بالایی داشته باشند.
برخی از استخرها در محیط‌های روباز قرار دارند و اهمیت زیادی دارد که کاشی استخر آن‌ها در سرمای زمستان دچار ترک‌خوردگی نشوند و با شرایط آب و هوایی هر منطقه سازگار باشد.
از دیگر ویژگی‌هایی که کاشی و سرامیک استخر باید داشته باشد کیفیت و دوام بالای آن است.
متخصصان بخش فروش شرکت کاوه سرام مهام خریداران محترم را جهت انتخاب کاشی و سرامیک مناسب استخر راهنمایی می‌کنند. یکی از روش‌های اطمینان از کیفیت کاشی و سرامیک استخر، امتحان کردن این کاشی‌ها از نظر جذب آب است. می‌توانید هنگام خرید چند قطره آب روی سطح پشتی کاشی بریزید و چند دقیقه صبر کنید. اگر متوجه شدید که کاشی آب جذب می‌کند، بدانید که مناسب استفاده در استخر نیست؛ اما درصورتی‌که آب روی سطح کاشی باقی بماند مطمئناً انتخاب مناسبی است. کاشی و سرامیک‌های استخری معمولاً لعاب براقی دارند و از رسوب مواد مختلف روی سطح آن‌ها جلوگیری می‌شود. این کاشی‌ها باید دارای ویژگی‌های شیمیایی پایدار باشند که پس از گذشت زمان باعث وارد شدن آسیب به بدن انسان نشود.

نوشتن دیدگاه