نصب سرامیک کف با ملات سیمان

این روزها طراحی داخلی محیط های کاری و منازل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این مسئله از زمان نازک کاری ساختمان ها باید مورد توجه قرار گیرد. برای مثال انتخاب سرامیک کف و دیوارها و کیفیت نصب آن تا حد زیادی به زیبایی محیط کمک می کند. همچنین نصب سرامیک کف با ملات سیمان را نیز مانند هر عمل دیگری می توان به عنوان یک عمل تخصصی و ظریف در نظر گرفت که فوت و فن های خود را دارد. اما رعایت برخی اصول، کلی است و در نصب سرامیک های هر محیطی باید مد نظر قرار گیرد. روش نصب سرامیک کف یکی از این موارد است. منظور از کف ساختمان می تواند کف اتاق، کف سالن پذیرایی، کف سرویس بهداشتی و یا کف راهروهای محل کار باشد.
برای نصب سرامیک کف معمولا از سیمان استفاده می شود. البته این روزها به واسطه پیشرفت هایی که در صنعت رخ داده، چسب های مخصوصی برای این کار در نظر گرفته شده است. این چسب ها این قابلیت را دارند که سرامیک کف را بر روی سطح زیرسازی شده با سیمان نگه دارند. کاوه سرام به عنوان نمایندگی کاشی البرز مجموعه ای از بهترین، زیباترین و با کیفیت ترین کاشی و سرامیک را برای استفاده در بخش های مختلف ساختمان برای شما عزیزان گردآوری نموده است.

آموزش سرامیک کاری کف با سیمان

برای نصب سرامیک کف با ملات سیمان باید ابتدا زیرسازی انجام گیرد تا هر گونه پستی و بلندی و ناهمواری از بین برود. در گذشته این کار را با استفاده از بتن با غلظت مشخص انجام می دادند و سپس سرامیک کف را بر روی آن نصب می کردند. نکته مهم غلظت ملات سیمان در سطوح مختلف است؛ به طوری که برای سطوح قائم نسبت مخلوط ماسه با سیمان با نسبت آن در یک سطح افقی کاملا متفاوت خواهد بود. ملاتی که برای نصب سرامیک کف به کار می رود حتی با آنچه برای کاشی کاری استفاده می شود نیز تفاوت زیادی دارد.
سرامیک کاری کف با سیمان اصول و قواعد خاص خود را دارد. یعنی اگر شخصی قرار است وارد این حرفه شود باید نکات بسیاری را طی مدتی طولانی آموزش ببیند؛ در غیر این صورت نمی تواند کیفیت کار مناسبی را ارائه دهد. نصب سرامیک کف با ملات سیمان ابزار خاص خود را نیز لازم دارد.

آموزش سرامیک کاری کف با سیمان

برخی از مهم ترین ابزاری که فرد پیش از شروع به کار باید آن ها را فراهم آورد عبارت اند از:

  • متر، خط کش یا هر ابزار اندازه گیری مناسب
  • گونیا برای نقاط قائم و یا کنترل نصب سرامیک
  • عینک و دستکش مخصوص برای حفظ ایمنی
  • دستگاه و ابزار برای برش دادن سرامیک با اندازه های دلخواه
  • انبر مخصوص
  • کمچه و چکش های لاستیکی
  • ماله های پلاستیکی و یا فلزی شیاردار
  • گچ خط کشی و شمشه تراز
  • سطل و اسفنج برای پاکسازی سطوح
  • تخته الوار

آموزش سرامیک کاری کف با سیمان 

پس از جمع آوری ابزار و تجهیزات یاد شده، باید شرایط محیطی را فراهم آورد. انتخاب بهترین سرامیک کف بر اساس شرایط محیط مورد نظر و وضعیت آب و هوایی آن یکی از نکات اصلی است.  در مراحل بعدی باید سطح مورد نظری که قرار است نصب سرامیک کف با ملات سیمان در آن محل انجام گیرد را آماده نمود. از جمله این مراحل در سرامیک کاری کف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن یک اندازه گیری کلی از محیط مورد نظر
  • تخمین هزینه های ناشی از مصالح
  • تخمین زمانی که تا اتمام کار باید صرف نمود
  • تمیز کاری کف محیط و زیر سازی اولیه برای نصب سرامیک کف با ملات سیمان

دقت کنید که در این بین عملیات زیرسازی بر کیفیت نهایی کار تاثیر بسزایی خواهد داشت. از طرفی در صورت آماده سازی اولیه کف ساختمان، نصب سرامیک کف با ملات سیمان طی زمان کمتر و به شکل ساده تری انجام خواهد گرفت.
برای تهیه ملات سیمان مورد نیاز جهت نصب سرامیک نیز باید به نسبت سیمان و ماسه دقت کرد. برای مثال در مواردی که قرار است سرامیک کاری برای یک سطح قائم انجام گیرد، نسبت ماسه به سیمان 6 به 1 خواهد بود؛ یعنی 6 قسمت ماسه و یک قسمت سیمان.

نصب سرامیک کف با سیمان سفید 

نصب سرامیک کف با سیمان سفید

نصب سرامیک کف با ملات سیمان سفید نیز یکی از راه های دیگری است که در فرایند نازک کاری ساختمان به کار می رود. ممکن است این عمل را با عنوان دوغاب کاری نیز بشناسید. نصب سرامیک کف با ملات سیمان و دوغاب کاری آن با سیمان سفید به افزایش مقاومت سرامیک و سالم ماندن کف کمک می کند.
در هنگام نصب سرامیک بر روی کف محل، پس از صاف کردن ملات سیمان، با وسیله ای مخصوص شیارهایی ایجاد می گردد. این کار به تخلیه هوای زیر سرامیک ها کمک کرده و تراز کردن آن را راحت تر می کند. بعد از نصب سرامیک کف با ملات سیمان، حال باید با یک مخلوط آب و سیمان سفید با نسبت مشخص، شیارها را پر کرد.
در واقع، باید مخلوط را بر روی سطح ریخته و آن را به سمت شیارهای بین سرامیک ها هدایت نمود. پس از گذشت مدت زمانی مشخص، تمامی سطوح باید از این مخلوط پاکسازی گردد. دوغاب دادن کف سرامیک کاری شده به شدت در بالا بردن مقاومت سرامیک در مقابل تغییرات دمایی و ضربه تاثیرگذار است. در روزهای اولیه دوغاب کاری، آب دادن سرامیک ها می تواند استحکام دوغاب و سرامیک را بالا ببرد.
درصورتی که بعد از خواندن این مقاله همچنان در رابطه با نصب سرامیک کف با ملات سیمان سوالاتی دارید، می توانید با کارشناسان ما در کاوه سرام تماس حاصل فرمایید. متخصصان ما آماده اند تا در هر ساعتی از روز پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

نوشتن دیدگاه