نحوه محاسبه متر مربع کاشی

کاشی‌ به دلیل دوام زیاد و نگهداری آسان یکی از محصولات پر کاربرد در ساختمان سازی است. کاشی در طرح‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود. اگرچه کاشی برای هر اتاقی در خانه مناسب است، اما به دلیل مقاومت در برابر آب، برای مناطق مرطوب و خیس مانند آشپزخانه و حمام ترجیح داده می‌شوند. با این وجود، محاسبه دقیق تعداد کاشی‌هایی و در حقیقت نحوه محاسبه متر مربع کاشی که برای دیوارها یا کفپوش خود نیاز دارید می‌تواند کمی پیچیده باشد. راهنمای ما به شما کمک می‌کند بدون هیچ استرس و نگرانی‌ای پروژه خود را با موفقیت انجام دهید.

نحوه اندازه گیری متر مربع کاشی کف

پیش از هرچیز باید بدانید که برای اندازه گیری کاشی به چه ابزارهایی نیاز دارید:

  • متر
  • یک دفترچه یادداشت و یک مداد یا قلم (یا یادداشت بر روی تلفن خود)
  • یک ماشین حساب
  • کسی که به شما در اندازه گیری کمک کند

برای اندازه‌گیری سرامیک کف اتاق حتما از متر استفاده کنید. هنگام اندازه‌گیری اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان متر بر روی سطح صاف قرار گرفته باشد تا دقیق‌ترین نتیجه حاصل شود. در صورت امکان، از شخصی بخواهید به شما کمک کند تا بتوانید هنگام بررسی و ثبت نتایج، متر را در جای خود نگه دارد. کاشی کاوه از برند های معتبر تولیدکننده انواع کاشی و سرامیک در کشور است، برای تهیه کاشی و سرامیک کاوه با ما در کاوه سرام بمانید.

نحوه اندازه گیری متر مربع کاشی کف 

فرمول محاسبه اتاق‌های چهارگوش

طول دیوار کوتاه‌تر را بر حسب متر اندازه بگیرید و یادداشت کنید، به عنوان مثال 3.2 متر، طول دیوار بلندتر را نیز بر حسب متر اندازه بگیرید و یادداشت، به عنوان مثال 5.0 متر و سپس هر دو اندازه را در یکدیگر ضرب کنید: 5.0 × 3.2 = ۱۶ مترمربع. برای محاسبه میزان کاشی که ممکن است در طی روند نصب هدر رود باید ۱۰٪ عدد به دست آمده را به کل اضافه کنید که در حین انجام نصب با کمبود کاشی روبه‌رو نشوید.

نحوه محاسبه متر مربع کف اتاق‌های پیچیده

البته اندازه‌گیری همه فضاها به این سادگی نخواهد بود، مخصوصاً آشپزخانه‌ها و حمام‌ها که کابینت و لوله‌کشی دارند از فضاهای دشوار و پیچیده ساختمان محسوب می‌شوند. اگر فضایی که می‌خواهید کاشی کنید یک شکل غیر معمول دارد، تصویری از نقشه کف را روی یک کاغذ بکشید، سپس اتاق را به مربع یا مستطیل تقسیم کنید. سپس هر قسمت مربع جداگانه را اندازه بگیرید، طول و عرض هر فضا را ضرب کنید، سپس همه این اعداد را با هم جمع کنید تا مساحت متر مربع را به دست آورید. بیایید با هم از راهنمای سه مرحله‌ای استفاده کنیم:

  1. ترسیم طرح باید با نمای دید پرنده (حالت نگاه کردن از بالا به یک شی و فضا) باشد.
  2. طرح خود را به اشکال مستطیل معمولی تقسیم کنید، مطمئن شوید هیچ منطقه‌ای را از قلم نینداخته‌اید و هر مستطیل را شماره‌گذاری کنید.
  3. ابتدا مساحت هر یک از مستطیل‌ها را محاسبه کنید و سپس آنها را با هم جمع کنید تا مساحت فضا بر حسب متر مربع بدست آید.

نمونه محاسبه متر مربع کاشی فضاهای پیچیده

2.45 × 2.45 = ۶ متر مربع
2.45 × 2.۵۰ = ۵.۶۵ متر مربع

عددهای بالا را با یکدیگر جمع کنید و ۱۰٪ به آن اضافه کنید.

نحوه محاسبه متر مربع کف اتاق‌های پیچیده 

نحوه محاسبه متر مربع کاشی دیوار

به طور معمول دیوارها مستطیل شکل هستند، بنابراین اندازه گیری آنها بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما پنجره‌ها، درها و دیگر وسایل ثابت اتاق مانند کمد دیواری و کابینت باید در اندازه گیری‌های شما لحاظ شوند. برای انجام این کار، ابتدا مساحت کل دیوار را محاسبه کنید و مساحت هر در و پنجر‌ه‌ای که در اتاق وجود دارد را کم کنید. به این ترتیب، شما فقط قسمتی از دیوار را که می‌خواهید کاشی کاری کنید اندازه گیری می‌کنید. توجه داشته باشید که باید فاصله کاشی و پنجره را به اعداد به دست آمده اضافه کنید. نحوه محاسبه متر مربع کاشی دیوار ۷ مرحله‌ای است:

  • ابتدا دیواری را که قصد دارید کاشی کنید بر روی کاغذ ترسیم کنید
  • طول ناحیه دیواری را که می‌خواهید کاشی کاری کنید اندازه بگیرید
  • ارتفاع ناحیه دیوار را که می‌خواهید کاشی کاری کنید اندازه بگیرید
  • محاسبه مساحت دیوار: طول x ارتفاع = متر مربع
  • اندازه گیری پنجره‌ها، درها یا مانع روی دیوار: 1.1 × 1.1 × 1.1 = 1.21 متر مربع
  • مساحت پنجره را از دیوار کم کنید؛ 6.79 = 1.21 – ۸
  • ۱۰٪ از کل را محاسبه کنید و به عدد به دست آمده اضافه کنید.

این فرآیند را برای هر دیواری که می‌خواهید کاشی کنید تکرار کنید، سپس اعداد را با هم جمع کنید تا مجموع کاشی مورد نیاز بر حسب متر مربع حاصل شود

نحوه محاسبه متر مربع کاشی دیوار 

نحوه محاسبه متر مربع کاشی فضای دایره‌ای

برای محاسبه فضاهای دایره‌ای شکل، باید ابتدا اندازه شعاع دایره را به دست آورید، شعاع دایره مساوی با نصف قطر دایره است. پس از به دست آوردن اندازه شعاع دایره آن را به توان دو می‌رسانیم، یعنی در خودش ضرب می‌کنیم، و عدد به دست آمده را در ۳.۱۴ ضرب می‌کنیم.

انتخاب کاشی بر حسب بسته بندی

معمولا بر روی بسته‌ بندی کاشی‌ها تعداد کاشی‌های موجود و اندازه هر کاشی درج شده است، بنابراین کل متر مربع مورد نیاز را بر کل متراژ مربع کاشی‌های موجود در جعبه تقسیم کنید. به عنوان مثال، اگر اتاق 120 متر مربع باشد و هر جعبه دارای 10 متر مربع کاشی باشد، به 12 جعبه کاشی نیاز خواهید داشت. اما فراموش نکنید که ۱۰٪ به مجموع عدد مورد نیاز اضافه کنید.

ما در فروشگاه آنلاین کاوه سرام در تلاشیم با جمع آوری بهترین کاشی و سرامیک موجود در ایران نیاز مصرف کننده را بر طرف کنیم. اگر تصمیم گرفته‌اید خودتان برای نصب کاشی و سرامیک منزلتان اقدام کنید، خوشحال می‌شویم در تأیید مقادیر مورد نیاز به شما کمک کنیم. با توجه به اینکه برخی از کاشی‌ها باید بیش از میزان محاسبه شده خریداری شوند، ما می‌توانیم در خصوص میزان دقیق کاشی و نحوه محاسبه متر مربع کاشی به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه دهیم. اگر به دنبال کاشی‌های منحصر به فردی هستید، کاشی‌های دیوار و کف متنوع موجود در فروشگاه کاوه سرام را به صورت آنلاین مورد بررسی قرار دهید. تیم تخصصی کاوه سرام در خصوص پروژه‌های نصب و تعمیر کاشی از برنامه ریزی تا اجرا به شما کمک خواهند کرد. برای استعلام قیمت کاشی مورد نظر، موجودی محصول در انبار و نحوه ارسال سفارش با ما تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه