بهترین نوع سرامیک برای نمای ساختمان

نمای ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است. نمای ساختمان ترکیب توان مهندسی، تجربه، خلاقیت و هنر و استفاده از عناصر بصری و دیداری است. شاید پر بیراه نباشد که بگوییم، نما نقش لباسی را بازی می کند که خبر از سیرت و داخل ساختمان می دهد. اهمیت نما از دغدغه های اصلی معماران و طراحان ساختمان است و همواره مکاتب مختلف معماری نگاهی ویژه به موضوع نما داشته اند. در اواخر قرن نوزدهم با ظهور جنبش معماری مدرن، موضوع تبعیت فرم ساختمان از عملکرد آن مطرح شد و نمای ساختمان اهمیتی دو چندان پیدا کرد. از آن زمان تا کنون، مباحث مختلفی در رابطه با نمای ساختمان مورد بررسی قرار گرفته. یکی از این موارد بحث زیبایی و متریال و مصالح متناسب با کاربری ساختمان است. یکی از مصالحی که در نما هم به لحاظ زیبایی هم به لحاظ عملکردی از اهمیت بالایی برخوردار است سرامیک است. با این مقدمه ، در این مقاله سعی متخصصین کاوه سرام بر این است تا بهترین نوع سرامیک برای نمای ساختمان را به شما خواننده گرامی معرفی کنند. کاشی بستایل از برند های موفق و خوشنام در تولید انواع کاشی و سرامیک در کشور است، برای تهیه محصولات بستایل با کاوه سرام همراه شوید.

نمای سرامیکی برای ساختمان

سرامیک جزء متریال های جدید به کار رفته در نمای ساختمان است و از آن جا که نما اولین المانی است که در ساختمان به دید می آید، انتخاب متریال مناسب در آن از اهمیت به سزایی برخوردار است. ظهور سرامیک در نما، تحولی عظیم در صنعت ساختمان ایجاد کرده. سرامیک دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ می باشد و علاوه بر این تنوع دارای مزایای قابل توجهی است که باعث شده نه تنها به عنوان متریال در نما ، بلکه در دیگر قسمت های ساختمان هم مورد استفاده قرار گیرد. کاوه سرام به عنوان نمایندگی کاشی البرز مجموعه ای از بهترین، زیباترین و با کیفیت ترین کاشی و سرامیک را برای استفاده در بخش های مختلف ساختمان برای شما عزیزان گردآوری نموده است.

نمای سرامیکی برای ساختمان 

آیا سرامیک گزینه مناسبی برای نمای ساختمان است؟

سرامیک های به کار رفته در نما از نوع سرامیک خشک یا فول بادی است که علاوه بر زیبایی دارای دوام بالایی است .از این نما می توان برای کاربری های مختلف از قبیل اداری، تجاری، مسکونی، داخل ساختمان، ایستگاه مترو، پایانه و…استفاده کرد. استفاده از این نما در حوزه معماری بسیار کاربرد دارد. اما ویژگی های مثبت نمای سرامیکی چیست؟ کاشی کاوه از برند های معتبر تولیدکننده انواع کاشی و سرامیک در کشور است، برای تهیه کاشی و سرامیک کاوه با ما در کاوه سرام بمانید.

سازگاری با شرایط مختلف آب وهوایی
از سرامیک در مناطق مختلف آب وهوایی می توان استفاده کرد. جذب کم آب توسط این متریال ، باعث شده تا سرامیک به عنوان عایق رطوبتی به خوبی عمل کند و مانع از ورود آب به داخل ساختمان گردد. نوعی از سرامیک به نام سرامیک خشک یا فول بادی معروف است که دارای جذب رطوبت کمتر از یک درصد است و مقاومت آن در برابر یخبندان بسیار زیاد است. اما هدف ما در این بخش این است که بفهمیم چه مزیت های باعث شده تا سرامیک به شدت مورد توجه دست اندرکاران ساخت و ساز قرار گیرد . پس با کاوه سرام همراه باشید تا با این مزایا بیشتر آشنا شویم.

سبک بودن
از مزایای چشم گیر نمای سرامیکی سبکی آن است. این ویژگی باعث شده که هیچگونه بار اضافی را این نما به ساختمان تحمیل نکند و حتی طراحان را مجاب ساخته به جای سنگ در نما از سرامیک استفاده کنند.

مقاومت شیمیایی بالا
از مزیت‌های دیگر این نما می توان به مقاومت شیمیایی بالای آن اشاره کرد. این نما در برابر مواد خورنده اسیدی و بازی بسیار مقاوم است. همچنین از ثبات رنگ در مدت زمان طولانی برخوردار است. مقاومت بالای این نما در برابر خوردگی سبب می شود زیبایی ظاهری آن برای مدت زمان طولانی حفظ شود. به عبارت دیگر درخشندگی و یکنواختی این نما بسیار ماندگار است. استفاده از نمای سرامیکی جهت افزایش ایمنی و عایق کردن ساختمان در برابر حرارت، کاهش وزن ساختمان و کاهش مصرف مصالح ساختمانی پرکاربرد است.

مقاومت زیاد در برابر اشعه uv
یکی دیگر از ویژگی های سرامیک، مقاومت بالای آن در برابر اشعه uv خورشید است. سرامیک خشک در برابر آتش سوزی بسیار مقاوم است و به راحتی می توان با به کار بردن این متریال در نما، جلو آتش سوزی ساختمان را گرفت.

مقرون به صرفه بودن
استفاده از این نما برای مصرف کننده بسیار مقرون به صرفه است. زیرا نصب آن بسیار سریع و راحت است و هزینه های نمای ساختمان کاهش پیدا می کند.

تنوع زیاد در طرح سرامیک
اما ویژگی ای که باعث انتخاب بیشتر نمای سرامیکی می شود، تنوع زیاد طرح سرامیک است. تنوع زیاد باعث شده که پاسخگوی سلایق افراد زیادی باشد.

آیا سرامیک گزینه مناسبی برای نمای ساختمان است؟ 

دسته بندی سرامیک برای نمای ساختمان

سرامیک ها بر اساس نوع کاربرد به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. بعضی از سرامیک ها دیواری هستند و از آن ها فقط در نما و دیواره های اصلی ساختمان استفاده می شود. ولی بعضی از آن ها در کف اتاق ها و کف استخر استفاده می شوند. به طور کلی سرامیک به دسته های زیر تقسیم می شود:

  1. سرامیک موزاییکی: سرامیک هایی هستند که در ابعاد 30X60 سانتی متر ساخته می شوند و با قطعات ریز لعاب دار و بدون لعاب هستند و معمولا به شکل های چهار ضلعی، شش ضلعی و هشت ضلعی ساخته می شوند.
  2. سرامیک گرانیتی: مدل جدیدی از سرامیک است که از سنگ گرانیت ساخته می شود و طرح آن براساس سنگ گرانیت است. به دلیل مقاومت بالای سنگ گرانیت در برابر فشار و ضربه ، کاربردهای زیادی در ساختمان به خصوص در نما دارد. این نوع سرامیک بیشتر در نمای ساختمان کاربرد دارد که یادآوری معماری کلاسیک است و با اعمال آن علاوه بر مقاوم سازی بنا، جلوه ای زیبا به آن می‌بخشیم وبر اساس طرح آن به سه دسته تقسیم می شود:
  • طرح فلفل نمکی
  • طرح رگه ای (vein)
  • طرح قالب رستیک (sparek)
  1. سرامیک مرمر: همانطور که از اسم آن پیداست سرامیکی است که بر اساس طرح و رگه های سنگ مرمر ساخته می شود.
  2. سرامیک خشک: سرامیک خشک یا فول بادی نوعی از سرامیک است که میزان جذب رطوبت آن بسیار پایین و در حد یک درصد می باشد و در برابر تنش های سرمایی و یخبندان مقاومت بالایی دارند.

دسته بندی سرامیک برای نمای ساختمان 

و اما در پایان

یکی از جدیدترین کاربردهای سرامیک در نما سرامیک پرسلان است که در دو نوع سوراخ دار (مجوف) و توپر تولید می شود؛ از این نوع سرامیک می توان در ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی و ایستگاه های مترو استفاده کرد.

نوشتن دیدگاه