طرز تهیه ملات سرامیک کف

اهمیت تهیه ملات سرامیک کف به گونه ‌ای است که استاد کارهای حرفه ‌ای و بناها، فرآیند تهیه و تولید آن را به طور مستقیم زیر نظر می گیرند. برای بالا بردن چسبندگی سرامیک کف، تهیه ملات سرامیک با دوغاب سیمان و چسب های مخصوص به بهترین شکل می ‌تواند عمل کند.برای ثابت کردن و قرار دادن سرامیک بر کف ساختمان یا بر روی دیوار، تهیه ملات با استانداردهای لازم به خوبی می تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. با وجود این که در گذشته از سیمان و آب برای اجرای سرامیک استفاده می شد، ولی عدم چسبندگی مناسب این مخلوط موجب شد تا استاد کارهای حرفه ای به دنبال اضافه کردن یک ماده دیگر به این ترکیب بیفتند. به همین علت با افزودن چسب و مخلوط کردن آن با آب و سیمان به خوبی توانستند یک محصول استاندارد و با کیفیت را برای انجام این کار تولید کنند.

طرز تهیه ملات سرامیک کف

محاسبات تهیه ملات سرامیک کف

بدون تردید قبل از انجام هر کاری باید با بررسی استانداردهای لازم در زمینه ساخت و ساز و تولید مصالح بتوانید نیازهای خود را به خوبی درک کنید. این عمل موجب می شود که با کسب اطلاعات کافی، برای تولید مصالح مختلف و میزان مصرف مواد اولیه، بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. یکی از مهم ترین نکات در زمینه ساختمان سازی، محاسبه تهیه ملات سرامیک کف است. خوشبختانه امروزه برای اینکه مشخص شود که نوع ملاتی که نیاز دارید باید چگونه باشد، روش های مختلفی پیش روی شما قرار دارند تا برای محاسبه میزان ملات سرامیک کف بتوانید از آن ها کمک بگیرید.

  1. سوال کردن از بنا: استاد کارهای حرفه‌ ای و بناها به واسطه تجربه فراوانی که در این زمینه دارند، می توانند اطلاعات دقیق و مناسبی در اختیار شما قرار دهند. به عنوان مثال برای محاسبه تهیه ملات سرامیک کف در هر متر مکعب از سرامیک، نیاز به دو تن ماسه خواهید داشت. در واقع می توانید با محاسبه میزان سطح سرامیک و با بررسی ابعاد و متراژ کلی، ملات مورد نیاز را محاسبه کنید.
  2. کمک گرفتن از شرکت ‌های سازنده ملات: پیشرفت در زمینه تولید مصالح ساختمانی باعث شده است که امروز شرکت های سازنده، انواع ملات با استانداردهای لازم و کیفیت بسیار بالا را برای سرامیک کف مهیا کنند. این شرکت ‌ها با بررسی دقیق نیاز شما و انجام محاسبات اصولی، ملات مورد نیاز را ارائه خواهند داد. مجموعه کاوه سرام در این زمینه می ‌تواند به شما اطلاعات کافی و اصولی ارائه دهد.
  3. استفاده از نرم افزارهای طراحی:تولید نرم افزارها این نتیجه را دنبال داشته است که با استفاده از آن ها بتوانید محاسبه لازم را برای تهیه ملات سرامیک کف انجام دهید. نرم افزار Revit در این زمینه به خوبی می تواند به شما کمک کند. فراموش نکنید با توجه به حساسیت بالایی که تهیه ملات سرامیک ‌کف دارد، سعی کنید اطلاعات مناسبی را از افراد متخصص و وارد به این حوزه کسب کنید. معمولاً در حالت استاندارد حجم ملات مصرفی را برای نصب سرامیک کف، به ازای هر متر مربع 30 لیتر در نظر می گیرند.

محاسبات تهیه ملات سرامیک کف

مراحل تهیه ملات سرامیک کف

همان گونه که عنوان کردیم برای نصب سرامیک، بهترین گزینه استفاده از ملات سیمان به همراه چسب های قوی است. در این بین نسبت مخلوط کردن ملات مورد نظر با آب می تواند با تفاوت‌ هایی همراه باشد. به عنوان مثال برای سطح قائم ملات سرامیک کف با نسبت حجمی ۱ به ۶ انتخاب می شود. یعنی باید ۶ واحد ماسه را با یک واحد سیمان مخلوط کنید. در ادامه از مخلوط خاک سنگ و سیمان برای تخته ماله ای می ‌توان بهره برد. استفاده از پودر سنگ و دوغاب سیمان برای پر کردن بندها و درزها نیز از نکات مهم در انتهای کار به شمار می رود. در واقع جهت نصب سرامیک کف باید همه مخلوط های بیان شده را تهیه کنید. مهیا کردن تمام مواد بیان شده با ماده هایی مخصوص یا آب امکان پذیر است. برای تهیه ملات سرامیک کف ابتدا به مقدار مساوی ترکیب ماسه و سیمان و آب را در سطل پلاستیکی بریزید و آن ها را مخلوط کنید. توصیه ما به شما این است که ابتدا آب را در سطل بریزید و سپس کم کم ملات خشک را اضافه نمایید. پس از آن برای خارج کردن هوا مخلوط را به خوبی به هم بزنید. این عمل موجب می‌شود که مواد به کار رفته به خوبی با هم ترکیب شوند. اگر مراحل بیان شده را به خوبی طی کنید ملات تهیه شده توسط شما به صورت خامه است. یکی از مهم ترین نکاتی که باید پس از تهیه ملات در نظر بگیرید، زمان استفاده از آن خواهد بود. پس از این که ملات را به صورت کامل تهیه کردید، برای به کار بردن آن تنها ۴۵ دقیقه زمان دارید. اگر سطح زیرین که قصد دارید بر روی آن سرامیک نصب کنید مسطح نیست، می ‌توانید از ۲۰ درصد پودر ملات و ۸۰ درصد گچ استفاده کنید. مجموعه کاوه سرام به شکل تخصصی فعالیت خود را در زمینه کاشی و سرامیک انجام می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در باره طرز تهیه ملات سرامیک کف به وب سایت کاوه سرام مراجعه کنید.

نوشتن دیدگاه