انواع مختلف کاشی استخری را مقایسه کنید

یکی از اساسی ترین سوالاتی که برای متقاضیان کاشی و سرامیک ایجاد می شود، این است که کاشی استخری چیست؟ تفاوت کاشی و سرامیک معمولی و استخری چه چیزی است؟ کاشی استخری همانطور که از نامش پیدا است برای استفاده در محیط های مرطوب و دائما خیس مثل استخر مناسب بوده. این نوع کاشی در سال های اخیر از جمله مصالح پرکاربرد در بحث عایق بندی و زیباسازی استخرها است که طرفداران بسیاری نیز دارد.
کاوه سرام اینجاست تا به شما کمک کند تا کاشی استخری مطابق با سلیقه خود را پیدا کنید. یکی از راه های خرید اینترنتی کاشی البرز استخری مراجعه به سایت کاوه سرام است، در کاوه سرام سرامیک استخری البرز در تنوعی بی نظیر و با قیمتی مناسب به فروش می رسد.

ابعاد و مواد تشکیل دهنده کاشی استخری

ابعاد و مواد تشکیل دهنده کاشی استخری

از جمله کاشی های استخری کاشی پرسلانی است که در ابعاد کوچک و به شکل لعاب دار تولید می شود. برای ساخت این محصول از خاک سفید استفاده شده و در دمای بالا و طی مدت زمان طولانی پخته می شود که به موجب آن کاشی جذب آب و رطوبت بسیار پایینی دارد. برای آزمایش آن می توانید چند قطره آب روی کاشی بریزید اگر آب جذب نشد، یعنی قدرت جذب کاشی تقریبا صفر درصد است.
شکل این نوع کاشی ها معمولا چهارگوش یا شش گوش بوده که روی تورهایی چسبانده می شوند. قطعات کوچک این نوع کاشی به راحتی از روی تور جدا شده و می توان برای کارهای ظریف از جمله ساخت گلدان و یا موارد تزئینی از آن استفاده کرد. این کاشی ها در رنگ های مختلف مثل سفید، آبی، قرمز، سبز و ...تولید می شوند که پرطرفدارترین رنگ های این محصول آبی، سفید و سرمه ای است.

تفاوت کاشی استخری و معمولی

یکی از مهم ترین تفاوت های بین این دو نوع کاشی درصد جذب آب در آن است. همانطور که گفتیم درصد جذب آب در کاشی استخری تا صفر درصد و کاشی معمولی تقریبا تا پنج درصد است. ویژگی قابل تامل دیگر کاشی استخری مقاومت آن در برابر یخ زدگی بوده، به همین دلیل این کاشی برای استفاده در محیط هایی با انقباض و انبساط زیاد مناسب است.
این نکته را نیز در نظر داشته باشید که کاشی های معمولی به نسبت استخری زودتر کثیف شده و تمیز کردنشان نیز سخت تر است، مخصوصا اگر دارای لعاب مات باشند. کاشی استخری لعاب براق داشته و فضا را بزرگتر نشان می دهد.

ویژگی های کاشی استخری

ویژگی های کاشی استخری

از جمله مزایای استفاده از این نوع کاشی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• تنوع رنگ
• مقاوم بودن در برابر حرارت و یخ زدگی
• بزرگتر نشان دادن سطح
• مقاوم در برابر لکه و کثیفی
• قابل استفاده در انواع مختلف طرح ها
• انعطاف پذیر بودن
• جذب آب و رطوبت نزدیک به صفر درصد

انواع کاشی استخر

وقتی قصد دارید برای استخر شنای خود کاشی انتخاب کنید، ممکن است دچار سردرگمی شوید، چرا که با تنوع در انواع کاشی استخری اعم از شیشه ای و سفالی مواجه می شوید. فاکتورهای متعددی در انتخاب کاشی های استخری موثر هستند. این فاکتورها شامل میزان بودجه، نوع استخر، کیفیتی که از کاشی انتظار دارید و ... می شود.
استخرها قسمت های مختلفی از جمله سرریز آب گرم، حاشیه منفی، برنزه و ویژگی های آب پیچیده دارند که این فاکتور نیز به نوعی در انتخاب کاشی موثر است. کاشی های استخری انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی هر یک از این ها خواهیم پرداخت.

کاشی شیشه ای

در سال های قبل کاشی شیشه ای با استقبال خوبی از جانب مشتری رو به رو شده است. در واقع این نوع جزء گرانترین گزینه کاشی به شمار می‌ آید، چرا که کاشی شیشه ای از مواد بازیافتی شیشه درست شده است و بادوام ترین نوع کاشی استخر به شمار می رود. همینطور این کاشی شفافیت آب را بیشتر منعکس می کند.
کاشی شیشه ای به صورت کاشی های کوچک موزاییکی ارائه می شود. از جمله مزیت های این نوع کاشی پوشش کامل سطوح منحنی است. طراح استخر شنا می تواند رنگ های مختلفی از کاشی را با هم مخلوط کند و یک طرح رنگی سفارشی و اثر هنری خلق کند.

کیفیت کاشی های شیشه ای

کیفیت این نوع کاشی با توجه به بودجه شما متفاوت است. کاشی شیشه ای با کیفیت پایین بازتاب هایی دارد که زیر آب درخشان است. برخی دیگر از کاشی های شیشه ای پوشش رنگین کمانی دارند که با جاری شدن آب روی سطوح و تغییر نور لرزان می شوند.
از طرفی هم استخر مزین شده به کاشی شیشه ای زیباتر و کیفیت نوری بهتری دارد. همچنین رنگ، درخشش و عمق آن جلوه ی بهتری نسبت به طرح های کوچک موزاییکی دارد. در استخرهایی که کاملاً کاشی کاری شده فضای کارشده مسحورکننده است و به عنوان نشانگرهای پله ای و مرزهای خط آب بازتابی همانند گوهر دارد.

کاشی سنگی

کاشی سنگی

اگر طرفدار سبک کلاسیک یا مدیترانه ای هستید، کاشی سنگی بهترین گزینه است. عناصر طراحی کاشی سنگی شامل تراورتن، ماسه سنگ ،تخته سنگ ،سنگ بلوط ،سنگ فرش و کاشی گرانیت نیمه صیقلی می شوند.

کاشی و سرامیک پرسلان

کاشی و سرامیک پرسلان جز اصلی ساخت استخر است و بر خلاف کاشی های شیشه ای با دست نقاشی می شوند و به صورت موزاییک نیز موجود هستند. امروزه کاشی، سرامیک و ظروف سفالی را می توانید متناسب با فضای اطراف به خوبی پیدا کنید.
برخی از طراحان ترجیح می دهند که کاشی های شیشه ای، سنگ، سرامیک و چینی را با هم مخلوط کنند. با تعادل مناسب رنگ، بافت، مقیاس و جزئیات کاشی می توان طرحی زیبا و مداوم ایجاد کرد.

چسب مخصوص

این چسب ها از پلیمرهای تقویت شده تولید می شوند که برای آب بندی کاشی کاری استخر مناسب هستند. قدرت چسبندگی آن ها به دلیل وجود پلیمرهایی با پایه ی سیمان بالا است، از این رو به راحتی می توان از آن ها در تمامی سطوح با جنس های متفاوت استفاده کرد.
همچنین از این چسب ها برای نصب کاشی و به عنوان ملات آب بندی نیز می توان استفاده کرد. این امر باعث می شود که آب به بیرون از استخر نفوذ نکند و علاوه بر نگه داشتن آب در استخر، عمر مصالح و مواد استفاده شده در لایه های زیرین دیواره و کف استخر بالاتر می رود.

کاشی و سرامیک پرسلان

کلام آخر

با توجه به معرفی انواع کاشی استخری، بیان ویژگی ها و مقایسه ی آن با کاشی معمولی شما به راحتی می توانید کاشی متناسب با فضای استخر خود را در طرح و رنگ دلخواه‌تان انتخاب کنید و از سایت اینترنتی کاوه سرام بصورت اینترنتی سفارش دهید. کاوه سرام ارائه کننده انواع سرامیک و کاشی با کیفیت عالی و قیمت های متناسب با بودجه شماست.

نوشتن دیدگاه