نحوه نصب کاشی استخری

کاشی استخری یکی از بهترین مصالحی است که برای ساخت استخر استفاده می‌شود. با به کارگیری کاشی استخری، شما نه تنها ظاهر استخر را زیبا می‌کنید بلکه می‌توانید از مزایای کاشی استخری نیز بهره‌مند شوید. تمیز کردن کاشی‌ استخری آسان است، به نگهداری کمتری احتیاج دارد و بسیار بادوام است. شما می‌توانید کل کف و دیوارهای استخر خود را با استفاده از کاشی استخری کاشی کاری کنید حتی می‌توانید از این کاشی ها برای ایجاد حاشیه نیز استفاده کنید. نحوه نصب کاشی استخری را در این مقاله از کاوه سرام مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین اگر به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با نمایندگی کاشی البرز در اصفهان هستید با کارشناسان ما در کاوه سرام در ارتباط باشید. 

دلایل نصب کاشی استخری

دو دلیل اصلی برای به کارگیری کاشی استخری وجود دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

  • دلیل شماره ۱ - حفاظت از ساختار استخر: دلیل اصلی استفاده از کاشی استخری به طبیعت آب برمی‌گردد. آب حلال نهایی در طبیعت است. با گذشت زمان، آب بسیاری از مواد و عناصر را تخریب می‌کند. همچنین در برخی مناطق آب به درجه انجماد می‌رسد که باعث ایجاد ترک یا سایر آسیب‌های ساختاری به مصالح و استخر می‌شود بنابراین وقتی صحبت از نحوه نصب کاشی استخری می‌شود باید آب را کنترل کرد. ساختار استخر بتن است که به تنهایی ضد آب نیست در نتیجه باید توسط مصالحی با ویژگی‌های کاربردی خاص پوشش داده شود.
  • دلیل شماره 2 - حفظ تمیزی و زیبایی استخر: ابتدا بیایید توضیح دهیم که در هر استخر روباز چه اتفاقی می‌افتد صرف نظر از تأثیرات مواد شیمیایی، آب استخر مقداری از عناصر آلی و معدنی ناخواسته را جمع آوری می‌کند در سطوح مختلف، این ترکیبات ممکن است شامل انواع مختلفی از جلبک‌ها باشند که می‌توانند در امتداد دیوارهای استخر رشد کنند. ترکیبات دیگر آب استخر مواد معدنی مانند کربنات کلسیم یا سیلیکات کلسیم است که با گذر زمان، کلسیم می‌تواند رسوبات خاکستری یا سفیدی را در امتداد دیوارهای استخر ایجاد کند، درست مانند کاشی آشپزخانه و حمام. آب استخر - علیرغم روش‌های مختلف تصفیه - همچنین حاوی ترکیباتی مانند چربی بدن، بزاق، ادرار، ضد آفتاب، لوازم آرایشی و غیره می‌شود با وجود کاشی استخری نظافت بسیار ساده می‌شود. سطح صاف و غیر متخلخل کاشی استخری لک نمی‌شود و برای از بین بردن لکه ها و کثیفی، فقط به یک برس نیاز خواهد بود علاوه بر این، انواع محصولات تمیز کننده که برای کاشی استخری طراحی شده‌اند که روند تمیزکاری را آسان‌تر می‌کنند.

شما عزیزان می توانید لیست قیمت سرامیک استخری البرز را در فروشگاه اینترنتی کاوه سرام مشاهده کنید و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دلایل نصب کاشی استخری

انتخاب مناسب ترین کاشی استخری برای نصب

با توجه به منطقه جغرافیایی و شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنید کاشی استخری مورد نیازتان را فراهم کنید با این کار تعداد گزینه‌های کاشی استخری موجود برای انتخاب شما به شدت کاهش می‌یابد و برگزیدن بهترین کاشی استخری ساده‌تر می‌شود.

  • کاشی‌های سرامیکی و پرسلانی استخر: برای چندین دهه، سرامیک و پرسلان محبوب‌ترین گزینه‌های موجود برای کاشی استخری بوده‌اند. کاشی و سرامیک استخری جدا از نصب و تمیز کردن آسان، می‌توانند با هر الگویی طراحی شود. این مصالح دارای سطح صاف هستند و به شناگران کوچک در استخر آسیب وارد نمی‌کنند. اگر به دنبال مصالحی مقرون به صرفه می‌گردید که علاوه بر کارایی مناسبشان نیازی به هزینه تعمیر و نگهداری نداشته باشند، می‌توانید از کاشی‌ استخری سرامیکی و پرسلانی استفاده کنید.
  • کاشی استخری شیشه‌ای: در حالی که پرسلان و سرامیک گزینه‌های فوق العاده و مقرون به صرفه‌ای برای کاشی استخری هستند، کاشی شیشه ای گزینه‌ای نسبتاً گران است. کاشی استخری شیشه‌ای یک نوع کاشی مربعی کوچک است که از رنگ‌های متنوعی ساخته شده است. کاشی‌های شیشه‌ای باعث ایجاد حس عمق بیشتر استخر می‌شوند همچنین، آنها جلوه‌ای مجلل به استخر شما می‌دهند. شما می‌توانید از کاشی استخری شیشه‌ای در آب و هوای گرم و سرد استفاده کنید. با وجود این که کاشی‌ استخری شیشه‌ای بسیار زیبا است، اما هزینه خرید و نصب شما نسبت به کاشی استخری سرامیکی و پرسلان به شدت افزایش می‌یابد.

انتخاب مناسب ترین کاشی استخری برای نصب

مراحل نصب کاشی استخری

  • کاشی استخری مناسب را انتخاب کنید. کاشی استخری که از خاک رس ساخته می‌شود، برای ایجاد یک لایه محافظ ضد آب، لعابدار می‌شود. عدم وجود ترک در لعاب به معنای مناسب بودن کاشی‌ استخری است، حتی یک ترک کوچک در لعاب منجر به نفوذ رطوبت به بدنه کاشی استخری می‌شود.
  • کاشی استخر خود را آماده کنید. قبل از شروع نصب کاشی استخری، کف و دیوارهای استخر خود را کاملاً بشویید. برای از بین بردن مواد شیمیایی استخر و خاک سفت شده چسبیده به دیواره‌های استخر، از دستگاه کارواش خانگی استفاده کنید. سطح تمیز باعث می‌شود که کاشی‌های استخری محکم به هم متصل شوند. هر گونه شکاف یا حفره‌ای را که ممکن است در استخر ایجاد شده باشد، کور کنید و ببندید. برای محافظت بیشتر کاشی‌های استخری، یک لایه ضد آب روی استخر خود بکشید. هنگامی که لایه مقاوم شد کاشی‌های استخری را روی آن نصب کنید.
  • از مواد مناسب محیط استفاده کنید. ملات مورد استفاده برای نصب کاشی استخری باید مناسب سطوح مرطوب باشد و در برابر رطوبت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشد. فاصله‌های ایجاد شده بین کاشی استخری را با دوغاب فاقد اپوکسی و سیمان پرتلند پر کنید. هر دوی این مواد وقتی در معرض مواد شیمیایی موجود در استخر قرار می‌گیرند، ضعیف می‌شوند و تغییر رنگ می‌دهند.
  • کاشی استخری را درست تنظیم کنید. ترجیحاً الگو و نحوه قرار دادن کاشی‌های استخری را از قبل تعیین کنید. برای درک بهتر، کاشی‌های خود را طوری چیدمان کنید که به نتیجه دلخواه برسید. ملات باید به طور مساوی در یک جهت در سطحی که قصد دارید کاشی‌های خود را در آن قرار دهید پخش شود. برای شروع، کاشی‌های استخری را با زاویه کمی داخل ملات قرار دهید و سپس آنها را در موقعیت نهایی خود بچرخانید. با استفاده از ماله و چکش لاستیکی، کاشی‌های استخری را در ملات قرار دهید. ملات در حدود 24 ساعت عمل می‌اید، بنابراین قبل از جاگذاری کاشی‌ها منتظر بمانید تا کاملاً ملات شما عمل بیاید. با این کار نصب کاشی استخری شما کامل می‌شود.
    نصب کاشی استخری و خشک شدن آن. پس از استفاده از دوغاب در فاصله میان کاشی‌های استخری، اجازه دهید حداقل دو روز به طور کاملاً خشک شود. برای جلوگیری از ایجاد رسوبات آب روی سطح از سیلر ضد آب استفاده کنید. برای انجام این کار از یک برس اسفنجی نازک و یکبار مصرف و یا اپلیکاتور مخصوص آب بندی استفاده کنید. در صورت امکان عامل درزگیر را فقط روی خطوط دوغاب نگه دارید و از دستورالعمل‌های شرکت سازنده در خصوص نحوه مصرف و زمان خشک شدن پیروی کنید.

مراحل نصب کاشی استخری

روش‌های مختلف نصب برای هر نوع کاشی استخر اعمال می‌شود به عنوان یک روش ایده آل، دستورالعمل‌های سازنده کاشی استخری را دنبال کنید. نصب نادرست کاشی استخری می‌تواند مشکلاتی در زمینه چیدمان و ضد آب بودن کاشی‌ها ایجاد کند در نتیجه، ممکن است کاشی‌ها ترک بخورند یا نشتی آب داشته باشند که به آرامی آن ها را از داخل متلاشی می‌کند.

برای خرید انواع کاشی و سرامیک استخری می توانید با ما همراه باشید. برترین برندهای تولید کاشی استخری مثل کاشی آرتما محصولات خود را در کاوه سرام به فروش می رسانند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصولات با ما تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه