سرامیک اسلب چیست

سرامیک اسلب همان سرامیک در سایز بزرگ است، این سرامیک نسبت به دیگر سرامیک ها ابعاد بسیار بزرگتری دارد و اغلب متریال آن به صورت یکنواخت روی سطح پخش می شود. سرامیک های معمولی که برای کفپوش مورد استفاده قرار می گیرند به دلیل سایزی که دارند به صورت تکه تکه جلوه می کنند اما سرامیک اسلب به صورت یکسره نصب می شود از این رو علاوه بر کف برای سطوح بزرگی مانند دیوار بسیار مناسب است. سرامیک های اسلب کاربرد گوناگونی دارند و از آن ها می توان برای کف، نما، دیوار و ... استفاده کرد.
این سرامیک مناسب نیاز طراحان و معمارانی است که از طبیعت در پروژه ها الهام می گیرند زیرا به صورت ورقه ای یا تخته ای ساخته می شوند. استفاده از این نوع سرامیک به ساختمان نمایی طبیعی و بدیع خواهد داد از این رو برای استفاده بسیاری از طراحی های داخلی منزل مناسب است.

سرامیک اسلب چیست 

مزایای سرامیک اسلب

سرامیک اسلب دارای مزایای بسیاری است که در این مقاله به بررسی برخی از آن ها می پردازیم:

استحکام بالا
برخلاف نظر عموم و شایعات مطرح شده سرامیک اسلب دارای مقاومت بسیار بالایی است و به آسانی شکسته نمی شود. برخی بر این عقیده هستند که این سرامیک به دلیل سایز بزرگی که دارد آسان تر شکسته می شوند اما با استفاده گسترده از سرامیک اسلب و کسب تجربه این نظریه کاملا رد شد.

سایز بزرگ و یکنواختی
همانطور که گفته شد مهم ترین ویژگی و مزایای سرامیک اسلب سایز بزرگ آن است. یکسره بودن و اندازه این سرامیک سبب می شود نمای یکپارچه ای به ساختمان دهد از این رو نما و جلوه زیباتری خواهد داشت. با توجه به سایز بزرگی که این سرامیک ها دارند شیار و درز بین سرامیک ها کمتر می شود در نتیجه آلودگی کمتری بین آن ها جمع می شود. سایز بزرگ سرامیک اسلب فرایند پاک سازی را نیز آسان تر کرده است.

قابلیت چاپ
این سرامیک ها ماشینی نیستند در نتیجه به آسانی می توان روی آن ها طراحی و چاپ رنگی را انجام داد. طرح های روی سرامیک می توانند از نوع سنتی و فانتزی باشند که با توجه به سلیقه فرد می توان یکی از آن ها را انتخاب و اجرا کرد.

تنوع رنگی
به جرات می توان گفت سرامیک اسلب از شاهکارهای دست معماران است که به وسیله سلیقه انسانی طراحی و تولید می شود. اجرای انواع رنگ و طرح زیبا روی سرامیک اسلب این امکان را به مصرف کننده می دهد که با توجه به سلیقه و نوع دکوراسیون رنگ و طرح منحصربه فرد و خاصی را انتخاب کند.

کیفیت بالا
سرامیک های اسلبی که در داخل و خارج کشور تولید می شوند دارای کیفیت بسیار بالایی هستند زیرا به دلیل سایز بزرگی که دارند باید از مواد اولیه مرغوب در ساخت آن ها استفاده کرد تا در هنگام حمل و نقل، نصب و ... دچار آسیب کمتری شوند.

لعاب نفوذ ناپذیر
اکثر سرامیک های اسلب دارای لایه های لعاب نفوذ ناپذیر هستند. این لایه ها کمک می کنند که مواد شیمیایی، مایعات، مواد شوینده و ... به داخل سرامیک نفوذ نکند و سبب تخریب آن نشود. با توجه به این ویژگی سرامیک اسلب برای محیط های مرطوب بسیار مناسب است.

مزایای سرامیک اسلب   

علاوه بر ویژگی های بالا این گونه سرامیک ها دارای مزیت های زیر هستند:

  • سختی طبیعی
  • مقاوم در برابر ضربه
  • مناسب هر نوع اقلیم و آب و هوا
  • کاربرد گسترده
  • هزینه نگهداری پایین
  • جلوه زیبا
  • شیار کمتر
  • نفوذ آلودگی کمتر
  • تمیزی آسان تر
  • و ...

مزایای سرامیک اسلب   

معایب سرامیک اسلب

از بزرگ ترین عیب سرامیک اسلب می توان به سایز بزرگ آن در فصل های سرد سال اشاره کرد. بهتر است در فصل هایی که هوا سرد است برای جلوگیری از ترک خوردن سرامیک روی آن را پوشانده تا سرما موجب ترک نشود. از دیگر معایب این گونه سرامیک می توان سطح سفت آن ها را نام برد، سطح سرامیک اسلب مانند سنگ سخت و سفت است از این رو در صورت لیز خوردن روی آن امکان ایجاد آسیب جدی به خصوص برای کودکان و سالمندان است. همانطور که در بالا اشاره شد این سرامیک ها سایز بزرگی دارند از این رو حمل و نصب آن ها نیز کاری دشوار است. اما با توجه به تنوع بالا و تولید طرح و رنگ های خاص و زیبا متقاضیان این نوع سرامیک زیاد است و به دلیل مزایای بسیاری که دارد معایب آن نادیده گرفته می شود.

کاربرد سرامیک اسلب چیست

این سرامیک به دلیل سایز بزرگی دارد بیشتر برای آشپزخانه و حمام مورد استفاده قرار می گیرد اما با توجه به ویژگی هایی که دارد از آن می توان در سایر محیط ها نیز استفاده کرد. بیشترین کاربرد سرامیک اسلب در سالن های مجلسی است زیرا به دلیل سایز و ویژگی هایی که دارند به فضا زیبایی خاصی می بخشند، همچنین به دلیل وجود درز کم تر نظافت آسان تری دارند که این مورد برای تالارهای پذیرایی و سالن های بزرگ بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر این از سرامیک اسلب در رستوران ها، سینماها، نمای کف، دیوار و ... استفاده می شود.

کاربرد سرامیک اسلب چیست   

انواع سرامیک اسلب

سرامیک اسلب پرسلان
گونه ای از سرامیک های سایز بزرگ است که در دمای پخت بالاتری تهیه می شوند از این رو دارای ویژگی های مانند عدم جذب آب، استحکام و دوام فوق العاده بالا، غیر قابل نفوذ بودن و ... است. با توجه به مزایایی که به آن ها اشاره شد این نوع سرامیک محبوبیت خاصی بین پیمانکاران و انبوه سازان دارد و از پرکاربردترین سرامیک ها محسوب می شود.

اسلب بوک مچ
به سرامیک اسلبی گفته می شود که دو یا چند سرامیک با هم طرحی ماربل دارند و از یک نقطه با هم قرینه می شوند. اسلب بوک مچ بیشتر برای دیوار لابی، تی وی روم و استخر مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع سرامیک اسلب به دلیل نوع طراحی که دارد می تواند تابلوی دکوراتیو زیبایی را به وجود آورد و به محیط جلوه ویژه ای ببخشد.

برای خرید سرامیک اسلب از برندهای معتبر و کیفیت ایده آل با ما در کاوه سرام همراه باشید و در صورت وجود هرگونه سوال در رابطه با قیمت سرامیک اسلب یا نحوه خرید آن با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه