پرسلان چیست

پرسلان در واقع یک نوع سرامیک است، اما موادی که از آن ساخته شده است آن را بسیار با دوام تر و سخت تر از سرامیک معمولی می‌کند. پرسلان معمولا از فلدسپات، خاک سفید، کائولن و کوارتز ساخته می‌شود. نتیجه به دست آمده یک کاشی محکم و متراکم با دوام عالی است که در برابر سایش، یخ زدگی و آسیب‌های شیمیایی مقاوم است. پرسلان همچنین در برابر آب نفوذ ناپذیر است.

تفاوت کاشی‌های پرسلان و سرامیک

کاشی‌های پرسلان و سرامیکی دارای تفاوت‌های اساسی هستند. بزرگترین تفاوت این دو در تخلخل است. کاشی پرسلان غیر متخلخل است و بنابراین نسبت به سرامیک میزان جذب آب کمی دارد. کاشی پرسلان به دلیل سطوح بسیار کم تخلخل، در مقایسه با سرامیک بسیار متراکم و بادوام است. علاوه بر این‌ها، کاشی پرسلان برای نصب داخلی، خارجی، کف، دیوار، مسکونی، تجاری و مرطوب و خشک درجه بندی می‌شوند در حالی که سرامیک چنین تنوع کاربردی ندارد. کاشی کاوه از برند های معتبر تولیدکننده انواع کاشی و سرامیک در کشور است، برای تهیه کاشی و سرامیک کاوه با ما در کاوه سرام بمانید.

تفاوت کاشی‌های پرسلان و سرامیک   

انواع کاشی‌های پرسلان

کاشی‌های پرسلان از ویژگی‌های یکسانی برخوردار نیستند و این موضوع باعث می‌شود انتخاب دقیق‌تری انجام شود. سه مورد از رایج‌ترین نوع کاشی پرسلان شامل کاشی دیواری، کاشی کف و موزاییک است.

کاشی پرسلان دیوار
کاشی دیواری پرسلان برای پشت دوش، دیوار حمام و یا حتی برای دیوار اتاق نشیمن عالی است. کاشی‌های دیواری پرسلان دارای طرح‌های متنوعی هستند که امکانات طراحی بی‌پایانی را برای طراح فراهم می‌سازند. کاشی‌های پرسلان می‌توانند با طرح‌های واقع‌گرایانه‌ای نظیر چوب یا سنگ مورد استفاده قرار بگیرند.

کاشی پرسلان کف
کاشی کف پرسلان به دلیل قابلیت ضد آب و قابلیت ضد حشره بسیار محبوب است. این نوع کفپوش بسیار بادوام است. با توجه به دوام، کاشی کف پرسلان از نظر طراحی متنوع است و به شما کمک می‌کند تا حمام یا آشپزخانه رویاهایی برای منزلتان طراحی کنید.

موزاییک پرسلان
موزاییک‌ها قطعات کوچکی از کاشی پرسلان هستند که به صورت الگو به شکل مشبک چیده می‌شوند. موزاییک‌های پرسلان از نظر طراحی چشم نواز هستند و برای کاربردهایی مانند نوارهای باریک مورد استفاده در آشپزخانه و پشت دوش مناسب هستند.

انواع کاشی پرسلان

پرسلان لعاب دار
در این نوع کاشی طرح بر روی بدنه سطح کاشی پخته می‌شود. این امر باعث می‌شود کاشی پرسلان طبیعی‌تر به نظر برسد، به ویژه اگر طرح روی کاشی پرسلان به صورت دیجیتالی چاپ شده باشد.

پرسلان بدون لعاب
این نوع کاشی دارای بدنه‌ای محکم است و طراحی در سرتاسر آن اجرا می‌شود. به همین دلیل طرح کاشی پرسلان عموما مینیمال و ساده است.

انواع کاشی پرسلان   

موارد مصرف پرسلان

کاشی‌های پرسلان از مجموعه‌ای از اشکال، اندازه‌ها، سبک‌ها و رنگ‌های متنوع تشکیل می‌شوند که شما می‌توانید از آنها در هر کجا که دوست دارید در خانه و باغ استفاده کنید. با این وجود، به دلیل برخی از ویژگی‌های ذکر شده در بالا (دوام بالا، ضد یخ، مقاوم در برابر آب)، پرسلان گزینه مناسبی برای کفپوش با ارتفاع زیاد، فضاهای مرطوب نظیر حمام و سرویس‌های بهداشتی و همچنین فضای باز مانند باغ و حیاط هستند. راهروها نیز به دلیل ترافیک بالای رفت و آمد مکانی مناسب برای نصب کاشی‌های پرسلان هستند.

طرح‌ها و سبک‌های کاشی‌های پرسلان

وقتی به کاشی‌های پرسلان فکر می‌کنید، احتمالاً به مربع‌های سفید ساده فکر می‌کنید که در حمام و آشپزخانه نصب می‌شوند. اما در حقیقت، با پیشرفت صنعت چاپ، کاشی‌های پرسلان در طرح‌های و رنگ‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند. پرسلان ها در طرح‌هایی مانند چوب و سنگ در بازار موجود هستند. همچنین پرسلان در انواع فرم‌های هندسی تولید می‌شود. از پرسلان می‌توانید برای طراحی کفپوش حال و پذیرایی و اتاق خواب استفاده کنید. در حقیقت پرسلان می‌تواند جایگزین فرش، چوب و انواع دیگر کفپوش شود با این تفاوت که از ماندگاری بی‌نظیری برخوردار است. پرسلان گزینه‌ای عالی برای طراحی باغ و حیاط است.

طرح‌ها و سبک‌های کاشی‌های پرسلان   

مزایای پرسلان

اگر به دنبال دلایلی برای انتخاب کاشی‌های پرسلان برای پروژه بعدی خود هستید، ما برای شما فهرستی از مزایای کاشی پرسلان تهیه کرده‌ایم که شما را متقاعد می‌کند از این محصول بی‌نظیر استفاده کنید:

  • دوام: پرسلان در برابر سایش بسیار مقاوم است. کاشی پرسلان از مقاومت بالایی در برابر استفاده منظم و سنگین در طول زمان دارد و این موضوع باعث برتری پرسلان نسبت به کاشی‌های دیگر شده است. کاشی های پرسلان از مواد متراکم‌تری ساخته شده‌اند و در کل سخت‌تر و ضخیم‌تر از سرامیک هستند و هوای کمتری به آنها نفوذ پیدا می‌کند.
  • نگهداری آسان: اکثر کاشی‌ها برای حفظ زیبایی و کاربرد خود نیاز به نگهداری منظم و مناسب دارند. با این وجود، کاشی‌های پرسلان از نظر تعمیر و نگهداری نسبت به سایر کاشی‌ها برتری دارند. شما به سادگی می‌توانید با محلول‌های شیمیایی معمولی و جاروبرقی یا تی کاشی پرسلان را تمیز کنید. با توجه به اینکه کاشی‌های پرسلان در برابر آب مقاوم هستند؛ آب داخل آنها نفوذ نمی‌کند. چنین ویژگی‌هایی باعث می‌شود کاشی‌های پرسلان زیبایی خود را در طول سالها حفظ کنند.
  • مناسب مناطق پرتردد: کاشی‌های پرسلان به گونه‌ای ساخته شده‌اند که از بسیاری از انواع کاشی‌ها مقاوم‌تر و محکم‌تر هستند و این ویژگی آنها را به یک انتخاب عالی برای استفاده در ساختمان‌های تجاری و اداری که ترافیک سنگین را تجربه می‌کنند، تبدیل می‌کند.
    بهداشت: کاشی پرسلان غیر متخلخل است، به این معنی که رشد باکتری‌ها در این نوع کاشی تقریبا امکان پذیر نیست. همچنین آنها مستعد رشد کپک نیستند.
  • کاربرد دوگانه: کاشی پرسلان در فضاهای داخلی و فضاهای خارجی، در مکان‌های پرترافیک و در محیط‌های مرطوب گزینه بسیار مناسبی هستند.
  • غیر قابل اشتعال: کاشی‌های پرسلان در واقع ضد حریق هستند. ذکر این نکته ضروری است که این بدان معنا نیست که خانه به دلیل وجود این کاشی‌های پرسلان در برابر آتش سوزی مصون خواهد بود، بلکه این نوع کاشی‌ها آتش را تغذیه نمی‌کنند. آنها همچنین قادرند در برابر هرگونه آتش سوزی کوچکتر که ممکن است در آشپزخانه رخ دهد، مقاومت کرده و و دچار آسیب نشوند.

مزایای پرسلان 

کاشی‌های پرسلان به لطف تمام مزایایی که دارند، برای تمامی فضاهای خانه گزینه بسیار مناسبی هستند. اگر به دنبال خرید کاشی پرسلان هستید از فروشگاه معتبر آنلاین کاوه سرام مهام بازدید کنید. کاوه سرام با جمع‌ آوری بهترین کاشی‌های پرسلان تولید شده توسط معتبرترین و با سابقه‌ترین کارخانه‌ها توانسته است نیاز مصرف کننده را به انواع کاشی و سرامیک بر طرف سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت کالا و نحوه ارسال و همچنین برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصان کاوه سرام، حتما با ما تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه