تشخیص درجه کاشی از روی کارتن

امروزه نما و ظاهر ساختمان ها یا به طور کلی فرم ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این موضوع زمانی مهم تر می شود، که بفهمیم کاربری ساختمان با نمای آن رابطه مستقیم دارد. به عنوان مثال نمای درونی و بیرونی یک ساختمان با کاربری مسکونی مثل یک خانه با ساختمانی دیگر با کاربری مذهبی مثل یک مسجد بسیار متفاوت است. با این اوصاف نمای ساختمان و انتخاب مصالح متناسب با عملکرد آن، بسیار اهمیت دارد. یکی از مصالحی که هم در نما و هم در فضای داخلی ساختمان جلوه ظاهری آن را ارتقاء می بخشد کاشی است. پس انتخاب نوع کاشی از اهمیت زیادی برخودار است.
در این مقاله از کاوه سرام سعی خواهیم کرد تا با توجه به اهمیت انتخاب نوع کاشی برای ساختمان، امکان تشخیص درجه کاشی از روی کارتن را برای شما توضیح دهیم. کاشی کاوه از برند های معتبر تولیدکننده انواع کاشی و سرامیک در کشور است، برای تهیه کاشی و سرامیک کاوه با ما در کاوه سرام بمانید.

recognize degree of tile from carton1 

تعریفی مختصر از درجه کاشی

طبق دستورالعمل تعیین شده توسط اداره استاندارد، کاشی ها بر اساس معیارهای مختلفی دسته بندی می شوند. اما آن چیزی که در این مقاله برای کاوه سرام به عنوان عرضه کننده کاشی و مشتریان ما به عنوان طراحان، معماران و پیمانکاران خرد و جز اهمیت دارد، واقعیت های رایج در فرایند انتخاب کاشی براساس معیارهای روزمره است. به طور کلی کاشی در چهار دسته درجه بندی می شود. هرچه کاشی کم عیب تر باشد عدد کمتری را به خود اختصاص می دهد، ولی هرچه این درجه بیشتر باشد از مرغوبیت کاشی کاسته می شود. با این اوصاف، برای درجه بندی کاشی برخی معیارهای ظاهری مانند ترک های مویی، نداشتن لعاب، فرورفتگی و سوراخ، لب پریدگی و اشکالات چاپی و نقش و نگار و ... مورد استفاده قرار می گیرد.
کاشی هایی درجه یک هستند که بعد از خروج از خط تولید هیچگونه ایرادی نداشته باشند. کاشی های درجه یک هیچ یک از معایب فوق را ندارند. کاشی های درجه دو معایب فوق را تا حدود 1.2 میلی متر در سطح دارند و کاشی های درجه سه در سطح لعاب دار شان یک خال به قطر 3 میلی متر دارند. در دسته بندی های درجه یک تا سه هیچگونه ترکی نباید وجود داشته باشد. کاشی های درجه چهار 2 یا 3 خال به قطر نیم میلی متر در سطح لعاب دارشان دارند و در یکی از 4 لبه شان یک لعاب نگرفتگی به ابعاد 3 در 10 میلی متر دارند.
همچنین دسته بندی دیگری به عنوان صادراتی وجود دارد که ترکیبی از درجه بندی کاشی ها درجه یک و دو است.

تعریفی مختصر از درجه کاشی   

چگونه می توان درجه کاشی را از روی کارتن آن تشخیص داد؟

قبل از پاسخ به این سوال باید سوال دیگری را جواب بدهیم و آن اینکه چرا تشخیص درجه بندی کاشی از روی کارتن حاوی آن اهمیت دارد. اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که بفهمیم چه زمان زیادی در فرایند انتخاب کاشی صرفه جویی می شود. خودتان را به عنوان فردی که خریدار کاشی است تصور کنید. فرض کنید به انتهای خط تولید کاشی و بسته بندی آن برای انتخاب کاشی سر زده اید. خب، حالا برای تشخیص کیفیت کاشی ها از روی کارتن، چه راهکاری جز درج و چاپ درجه بندی کیفیت کاشی روی کارتن آن می توان متصور بود؟ با این تکنیک، می توان درجه کاشی را از روی کارتن آن تشخیص داد. اطلاعاتی که معمولا روی کارتن کاشی برای درجه بندی آن چاپ می شود، شامل تاریخ، درجه و کد ساخت، تعداد، علامت تجاری، نوع سطوح لعابدار یا غیر لعابدار و اندازه ی کاری مدولار یا غیر مدولار است که به صورت سطری بر روی آن با دستگاه جت پرینتر چاپ می شود.

بسته بندی کارتن های درجه بندی شده

تمام اطلاعاتی که در بالا ذکر شد مستلزم یک بسته بندی بسیار خوب است تا بتوان کاشی ها تولید و درجه بندی شده را در انواع و سایز های مختلف به دست مصرف کننده نهایی رساند. با توجه به اهمیت روزافزون صنعت بسته بندی و نقش آن در فروش هرچه بیشتر، الزامات خاصی را باید در این بخش به عنوان یکی از آخرین قسمت های چرخه تولید رعایت کرد. بسته بندی کاشی های درجه بندی شده باید به گونه ای باشد که در وهله اول ضامن سلامت نهایی محصول باشد که در اینجا به چگونگی بسته بندی کاشی اشاره خواهیم کرد .
به طور کلی بسته بندی کاشی در دو مرحله انجام می شود که شامل بسته بندی اولیه و بسته بندی ثانویه می شود. در بسته بندی اولیه رعایت نکاتی مانند تعداد کاشی در هر کارتن، وزن نهایی هر جعبه و مشخصات فنی کاشی درجه بندی شده جهت نمایش بر روی کارتن آن مد نظر قرار می گیرد و در بسته بندی آن از ابزارهای مانند تسمه، فوم و ورق کاغذ استفاده می شود. در پایان این مرحله جعبه ای حاوی کارتن هایی که مشخصات کاشی های درجه بندی شده روی آن چاپ شده را تحویل خواهید گرفت.
در بسته بندی ثانویه قرارگیری جعبه ها به نحو صحیح در کنار هم، حمل و نقل و نهایتاً رساندن جعبه و کارتن کاشی های درجه بندی شده به دست مشتری مورد نظر است. در این مرحله جعبه های کاشی در یک تا چهار ردیف روی هم چیده می شوند و با استفاده از نوار نایلون و تسمه حفاظت می شوند.
اما به منظور کاهش ضررهای ناشی از حمل و نقل و خرابی کارتن های زیرین از نبشی مقوایی استفاده می شود. نبشی مقوایی با نام هایی از قبیل محافظ لبه، گوشه مقوایی، نبشی کاغذی و نبشی پالت نیز شناخته می شود.

 بسته بندی کارتن های درجه بندی شده  

در پایان قرار گیری محافظ لبه مقوایی در ۴ ستون بسته بندی و کلاف بالای کار باعث ایجاد شدن یک بسته بندی جامع و کامل همانند یک باکس پیوسته و مستحکم می شود. علاوه بر این نبشی مقوایی از وارد شدن آسیب به محصول به دلیل فشار ناشی از تسمه کشی نیز جلوگیری می کند. با مقایسه میان هزینه های تهیه نبشی مقوایی و استفاده از آن در بسته بندی نهایی و ضرر و زیان مالی و نارضایتی مشتری از کالای تحویلی در بسته بندی سنتی، می توان نبشی مقوایی را راهکاری مناسب و مطمئن جهت بهبود بازدهی و افزایش کیفیت بسته بندی در هر گروه صنعتی از جمله کاشی و سرامیک دانست.

به این ترتیب علاوه بر مطالعه اطلاعات درج شده روی بسته بندی کاشی، با بررسی ظاهر بسته بندی کاشی و سرامیک هم می توان تشخیص داد که کیفیت یا درجه آن چگونه است. کافی است کمی زمان بگذارید و جعبه کاشی و سرامیک خود را بررسی کنید تا بتوانید درجه آن را تشخیص دهید. این را بدانید که کاشی درجه یک بسته بندی درجه یک دارد و بسته بندی حرفه ای نشانی از کیفیت کار است.
درصورتی که هنوز در رابطه با بسته بندی کاشی و تشخیص درجه کاشی بر اساس آن سوال دارید، با کارشناسان ما در فروشگاه کاشی و سرامیک کاوه تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه