بهترین رنگ سرامیک برای آشپزخانه

زمانی که بخواهید آشپزخانه خود را طراحی کنید، هنگامی که نوبت به انتخاب رنگ سرامیک کف آشپزخانه برسد، نمی‌توانید ادعا کنید که رنگ و طرح دلخواه خود را پیدا نکرده‌اید. چرا که امروزه برای پوشش کف آشپزخانه انتخاب‌های بسیاری پیش رو دارید. از چوب طبیعی گرفته تا کفپوش‌های طرح چوب تا انواع سرامیک‌ها. اما وقتی صحبت از آشپزخانه می‌شود، بهترین گزینه سرامیک‌ها هستند. زیرا سرامیک‌ها با تنوع فراوانی که دارند با انواع معماری‌ها همخوانی دارند و می‌تواند فضای آشپزخانه را به محیطی امروزی و اید‌ه‌آل تبدیل کند. که خوشبختانه سرامیک‌ها از طرح‌ و نقش و رنگ‌های بسیار متنوعی برخوردارند. البته جدای از زیبایی، سرامیک‌ها از مقاومت بالایی در برابر فشار وسایل سنگینی که در آشپزخانه بر روی آن‌ها قرار می‌گیرد نیز برخوردارند. همچنین در کنار مقاومت، نفوذپذیری آن‌ها در برابر آب و سایر مایعاتی که بر روی آن‌ها ریخته می‌شود بسیار بالاست و همچنین عدم جذب کثیفی از دیگر مزایای قابل توجه این سرامیک‌ها به حساب می‌آیند. برای انتخاب بهترین رنگ برای کاشی و سرامیک دیوار و کف آشپزخانه با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

رنگ آشپزخانه از نظر روانشناسی

در ابتدا اجازه دهید توضیح مختصری در رابطه با جنس لعاب سرامیک کف آشپزخانه به شما بدهیم. سرامیک های کف آشپرخانه در دو نوع مات و براق وجود دارند که هر کدام خوبی‌های مختص خود را دارند. در زیر به تعدادی از مزایا و معایت سرامیک‌های مات و براق می‌پردازیم:

سرامیک‌های براق به علت انعکاس نوری که دارند فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. همچنین رفلکس نور بر روی سرامیک‌های براق فضا را لوکس‌تر نشان می‌دهد. البته ناگفته نماند که این نوع سرامیک‌ها کثیفی و لک را هم بیشتر نشان می‌دهند و لغزنده بودن سطح آن‌ها برای فضاهایی که امکان ریخته شدن آب بر روی این سطوح و لیز شدن آن‌ها وجود داشته باشد توصیه نمی‌شود اما از طرفی هم به علت لغزنده بودن سطح این سرامیک‌ها، تمیز کردن آن‌ها ساده‌تر است. اما سرامیک‌های مات به علت چسبندگی بیشتری که دارند برای فضاهایی که امکان آبریزی بیشتری در آن است مناسب ترند. همچنین لک و کثیفی را خیلی کمتر نشان می‌دهند و نگهداری از آن‌ها بسیار راحت‌تر است. اما این را هم در نظر بگیرید که با سرامیک‌های مات فضا به اندازه طبیعی دیده می‌شوند و پاک کردن لک‌ها از آن‌ها سخت‌تر است. کاشی کاوه از برند های معتبر تولیدکننده انواع کاشی و سرامیک در کشور است، برای تهیه کاشی و سرامیک کاوه با ما در کاوه سرام بمانید.

رنگ آشپزخانه از نظر روانشناسی 

حال که با جنس لعاب سرامیک‌ها آشنا شدیم، به سراغ انتخاب رنگ مناسب می‌رویم. همانطور که دیده‌اید، امروزه بیشتر رنگ‌های سفید و کرم برای کابینت‌ها استفاده می‌شود و این ماجرا نشان می‌دهد که سلیقه مردم از رنگ‌های تیره به رنگ‌های روشن تغییر کرده است. بنابراین بهتر است برای خرید سرامیک ابتدا رنگ‌های روشن را مد نظر داشته باشید. رنگ‌‎ها یکی از اصلی‌ترین عناصر در طراحی دکوراسیون هستند و به خوبی می‌دانید که از آن جایی که بانوان در یک خانه بیشترین رفت و آمد و وقت گذرانی را در آشپزخانه دارند این فضا را قلب خانه نامگذاری کرده‌اند بنابراین رنگی که برای این فضا انتخاب می‌شود بسیار پراهمیت است. تعدادی از رنگ‌های مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه را از نظر روانشناسی در زیر بررسی می‌کنیم:

  • زرد: رنگ زرد از آنجایی که یادآور نور خورشید است رنگی گرم و انرژی بخش شمرده می‌شود و در بلند مدت تاثیر مثبتی بر روی مخاطبان خواهد داشت که می‌تواند به بالا رفتن سوخت و ساز نیز کمک کند.
  • خاکستری: ترکیب رنگ خاکستری با رنگ‎‌های گرم یک انتخاب فوق‌العاده است. زیرا خاکستری یک رنگ خنثی است و ترکیبش با هر رنگ دیگری مناسب است. بنابراین اگر آشپزخانه خود را خاکستری می‌کنید حتما آن را با یک رنگ گرم ترکیب کنید.
  • سبز: سبز رنگ طبیعت است و باعث ایجاد احساس آرامش در مخاطب می‌شود. بنابراین برای بیشتر اغذیه فروشی‌ها از رنگ سبز استفاده می‌کنند. بنابراین استفاده از رنگ سبز می‌تواند انتخاب خوبی باشد البته توصیه می کنیم که از رنگ سبز لیمویی و سبز نخودی استفاده نکنید.
  • آبی: اگر شما هم جزء افرادی هستید که فکر می‌کنید رنگ آبی تنها برای اتاق پسر بچه‌ها مناسب است باید بگوییم که سخت در اشتباهید. این رنگ به عنوان رنگی با تاثیرات روانشناختی مثبتی شناخته می‌شود، بنابراین استفاده از این رنگ در دکور آشپزخانه می‌تواند ایده خوبی باشد. رنگ آبی با طیف‌های تیره و روشنی که دارد در دکور تمام بخش‌های منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد. و ترکیب آن با رنگ سفید و خاکستری می‌تواند ایده خوبی باشد.

بهترین رنگ برای آشپزخانه کوچک 

بهترین رنگ برای آشپزخانه کوچک

امروزه همه می‌دانند که بهترین راه برای بزرگ و دلباز نشان دادن فضای کوچک آشپزخانه شما استفاده از رنگ‌های روشن و سفید است. کابینت‌ها، سرامیک ها و دیوارهای روشن به سادگی می‌تواند فضای شما را بزرگ‌تر نشان دهد البته که طراحی مناسب را هم نباید نادیده گرفت. اگر از یکدستی رنگ فضا کلافه می‌شوید می‌توانید رنگ روشن را با رنگ‌های دیگری ترکیب کنید. به عنوان مثال برای تنوع، استفاده از رنگ‌های تکمیلی آبی مایل به بنفش (نیلگون) و آبی‌های مایل به سبز از این نظر که حس آرامش و دلنشینی دریا را منتقل می‌کنند می‌توانند انتخاب مناسبی باشند. همچنین برای گرما بخشیدن به فضای آشپزخانه خود می‌توانید از رنگ‌های گرم مثل قهوه‌ای، کرم و زرد استفاده کنید. همچنین در صورت تمایل با رنگ روشن می‌توانید رنگ مورد علاقه خود را نیز ترکیب کنید تا نشان دهنده شخصیت شما باشد. جالب است بدانید که برخلاف تصورات خیلی از افراد استفاده از سرامیک‌ها و کفپوش‌های راه راه به جای بسته کردن فضا می‌تواند در بزرگ نشان دادن فضا بسیار تاثیرگذار باشد.
اگر همچنان در انتخاب بهترین رنگ برای کاشی و سرامیک آشپزخانه خود مردد هستید، با ما در گروه کاوه سرام تماس بگیرید. کارشناسان ما به شما کمک می کنند تا بر اساس ویژگی های محیط آشپزخانه، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نوشتن دیدگاه