برای کف حیاط سرامیک بهتر است یا موزاییک

با افزایش خانه‌های آپارتمانی و کمبود فضای سبز در اکثر شهرها، حیط خانه‌ها بیش از پیش مورد استفاده و استقبال اعضای خانواده‌ها قرار گرفته است. حیاط مکانی مناسب برای بازی کودکان، مهمانی‌های خانوادگی و کاشت سبزیجات و محصولات ارگانیک است. اگر قصد دارید زیبایی را به این فضای پرکاربرد اضافه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از کفپوشی زیبا و بادوام بهره‌مند شوید. گزینه‌های فراوانی برای کف حیاط وجود دارد که هرکدام از آنها در سبک‌ها، ابعاد و ویژگی‌های متفاوتی تولید می‌شوند. به طور کلی، هر کفپوشی که برای فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد باید از مقاومت بالایی در برابر آب، مقاومت در برابر ضربه و همچنین مقاومت در برابر فشار برخوردار باشد. به عنوان مثال، موزاییک‌ در گروه مصالح بادوام و ارزان قیمت قرار می‌گیرد که به راحتی دکوراسیون حیاط ملک شما را چندین برابر زیباتر می‌کند. یکی دیگر از گزینه‌های مورد استقبال سرامیک کف است. سرامیک کف حیاط نیز با ویژگی‌های قابل توجه خود در کف و دیوار حیاط کاربرد دارد. در این مطلب قصد داریم مناسب‌ترین گزینه برای کف حیاط را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

آیا سرامیک برای کف حیاط مناسب است

سرامیک از ذرات بهم فشرده ساخته شده است، در نتیجه ساختاری مستحکم دارد و در برابر مواد اسیدی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. با توجه به این که سرامیک از جذب آب بسیار پایینی (در حدود صفر) برخوردار است، این محصول می‌تواند به عنوان مناسب‌ترین پوشش برای کف حیاط و تمامی محیط‌های مرطوبی که با آب تماس مستقیم دارند، مورد استفاده قرار گیرد.  یکی از راه های خرید اینترنتی کاشی البرز مراجعه به سایت کاوه سرام است، در کاوه سرام کاشی و سرامیک البرز در تنوعی بی نظیر و با قیمتی مناسب به فروش می رسد. کاشی بستایل از برند های موفق و خوشنام در تولید انواع کاشی و سرامیک در کشور است، برای تهیه محصولات بستایل با کاوه سرام همراه شوید.

آیا سرامیک برای کف حیاط مناسب است 

ویژگی‌های سرامیک و موزاییک برای کف حیاط

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، سرامیک و موزاییک از ساختار متفاوتی برخوردار هستند و هیمن موضوع باعث شده است هر یک از این محصولات پرکاربرد ویژگی‌های خاص خود را داشته باشند.

سرامیک کف حیاط

  • قیمت مناسب: سرامیک به راحتی توانسته است جایگزین بسیار مناسبی برای سنگ‌های زیبا و گران قیمت شود. اگر به سنگ‌های طبیعی مانند سنگ مرمر علاقمند هستید اما به دلیل قیمت بالای این محصولات منحصر به فرد نمی‌توانید از آنها برای کف حیاط استفاده کنید، به سادگی می‌توانید سرامیک با طرح‌های متنوع سنگ‌ طبیعی را با قیمت بسیار مناسب تهیه فرمایید.
  • مقاومت در برابر جذب آب: لایه محافظتی لعاب‌داری که سطح سرامیک را پوشانده است می‌تواند از نفوذ آب به بیسکوییت سرامیک جلوگیری کند. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد از سرامیک برای کف حیاط استفاده کنید و هیچ نگران شستشو و ترک خوردن این محصولات درجه یک نباشید.
  • مقاوم در برابر خش و سایش: سرامیک به دلیل استحکام بالا و یک لایه لعاب به راحتی خراشیده نمی‌شود، در نتیجه با گذر زمان تغییر رنگ نمی‌دهد و کدر نمی‌شود.

ویژگی‌های سرامیک و موزاییک برای کف حیاط 

موزاییک کف حیاط

موزاییک در انواع مختلفی تولید می‌شود که پرمصرف‌ترین آنها عبارتند از موزاییک پلیمری، موزاییک سیمانی، موزاییک شیاردار، موزاییک شسته، موزاییک سنگ دار و موزاییک پلاکی. از آنجایی که موزاییک حیاط به طور مستقیم با عوامل محیطی و آب و هوایی در ارتباط است، ضروری است موزاییک را بر اساس آب و هوای محل زندگی خود انتخاب کنید.

  • موزاییک برای محیط‌های سرد و مرطوب: مناسب‌ترین موزاییک حیاط که در مناطق سرد و مرطوب استفاده می‌شود باید در برابر آب و دمای پایین بسیار مقاوم باشد، به راحتی ترک نخورد و فرسوده نشود. موزاییک پلیمری مناسبت‌ترین موزاییک حیاط برای این مناطق به شمار می‌رود. در این نوع موزاییک از رزین استفاده شده است که به عنوان یک عایق قدرتمند در برابر نفوذ آب به داخل موزاییک عمل می‌کند.
  • موزاییک مناسب محیط‌های گرم و خشک: مناسب‌ترین موزاییک حیاط که در مناطق گرم و خشک مورد استفاده قرار می‌گیرد باید از تحمل بالایی در برابر دما برخوردار باشید و به تابش نور خورشید واکنش نشان ندهد. لازم به ذکر است که موزاییک به دلیل ساختار ویژه خود نسبت به گرما و تابش آفتاب بسیار مقاوم است. بهتر است در این مناطق موزاییک‌هایی استفاده شود که از سطح صاف برخوردار هستند. سطح صاف موزاییک علاوه بر اینکه به نظافت محیط کمک می‌کند، با قرار گرفتن در برابر تابش مستقیم خورشید، ترک نمی‌خورد و آسیب نمی‌بیند.

ویژگی‌های سرامیک و موزاییک برای کف حیاط 

فروشگاه اینترنی کاوه سرام با برخورداری از نماد اعتماد الکترونیکی و نشان ملی ثبت، توانسته است به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه‌های عرضه کننده کاشی و سرامیک نیاز مصرف کننده را با شناسایی و برگزینی منحصر به فردترین و مقرون به صرفه‌ترین کاشی و سرامیک‌‌های موجود در بازار بر طرف کند. سرامیک های موجود در کاوه سرام از ویژگی‌هایی نظیر تحمل بار ترافیکی بالا، افکت سیمانی، ترکیب بی‌نظیر رنگ و طرح، لعاب مات و ضخیم، ثبات رنگ، مقاومت در برابر یخ زدگی، مقاوم در برابر شوک دمایی، ضد خش و سایش و لکه پذیری، مقاومت و استحکام بالا در برابر مواد اسیدی، برخوردار هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سرامیک مناسب کف حیاط، استعلام قیمت این محصولات درجه یک و همچنین دریافت مشاوره رایگان با متخصصان کاوه سرام تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه