ترمیم سرامیک لب پر شده

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که گاهی سرامیک های نصب شده در کف یا دیوار منزل و محیط کار دچار شکستگی، ترک یا لب پر شدگی می گردند. سرامیک نصب شده بر روی کف یا دیوار به هر دلیلی می تواند دچار شکستگی و آسیب شود. برای مثال برخورد اجسام سنگین، وارد شدن ضربه محکم، تغییرات شدید دمایی در محیط و برخورد اجسام تیز مانند چاقو به سرامیک می تواند منجر به ترک خوردن یا شکستگی سرامیک گردد. البته گاهی ظرافت بیش از حد کاشی و سرامیک هم می تواند عامل این موضوع باشد. در هر حال، در چنین شرایطی ظاهری نامناسب به وجود می آید و این مساله آزار دهنده خواهد بود؛ اما جای نگرانی نیست. روش هایی وجود دارند که می توان برای ترمیم سرامیک لب پر شده از آن ها استفاده نمود. یکی از روش های ترمیم سرامیک، استفاده از چسب های مخصوص به نام چسب کاشی است. البته به شرط آن که سرامیک در قسمت های شکسته شده پودر نشده باشد. چون در این صورت چسباندن قطعات، ظاهر زیبایی در پی نخواهد داشت. ما در این مقاله به بررسی ترمیم سرامیک لب پر شده می پردازیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کاشی سرامیک گلدیس به دیگر مقالات ما در سایت کاوه سرام رجوع کنید. 

ترمیم سرامیک لب پر شده 

روش های ترمیم سرامیک

ترمیم سرامیک در مواردی که شکستگی مورد نظر به صورت جزیی و در گوشه یا لبه ایجاد شده باشد امکان پذیر است. اما اگر آسیب ایجاد شده بیش از اندازه باشد باید به فکر تعویض سرامیک بود و امکان ترمیم وجود ندارد. فراموش نکنید که قبل از ترمیم سرامیک و کاشی شکسته شده بهتر است عامل ایجاد آسیب را از بین ببرید. چون در غیر این صورت انجام هر اقدامی بی نتیجه بوده و مدتی بعد مجددا نیاز به ترمیم خواهد بود.

برخی از مهم ترین و رایج ترین روش هایی که برای ترمیم سرامیک های آسیب دیده به کار می روند عبارت اند از:

  • ترمیم سرامیک از طریق رنگ آمیزی
  • استفاده از لعاب کاری برای ترمیم سرامیک
  • استفاده از پر کن سیلیکونی برای پر کردن شیارهای ایجاد شده
  • اتصال قطعات جدا شده به یکدیگر با استفاده از چسب کاشی

در مواقعی که شکستگی زیاد بوده و سرامیک نیاز به تعویض داشته باشد باید مراحلی را طی کنیم. مراحل تعویض سرامیک عبارت اند از:

  • فراهم کردن ابزار مورد نیاز مانند کاردک، عینک ایمنی، دریل، قلم درز، دستکش و ....
  • چک کردن محل ترمیم برای عیب یابی و رفع هر گونه مشکل جانبی
  • تعویض کاشی یا سرامیک آسیب دیده
  • قرار دادن سرامیک یا کاشی جدید در محل ترمیم شده
  • تمیز کردن محل ترمیم و حذف مواد اضافی از روی سطح

روش های ترمیم سرامیک

چسب ترمیم سرامیک

چسب های سرامیک و کاشی از جمله مواد پلیمری هستند که این روزها برای چسباندن سرامیک و کاشی به کار می روند. با توجه به مواد اولیه به کار برده شده در ساخت این چسب ها، آن ها ممکن است از نوع پودری یا خمیری باشند. چسب های پودری عمدتا بر پایه سیمان بوده و از جنس ملات خشک هستند. برای اینکه بتوان از آن ها استفاده نمود لازم است با آب مخلوط شوند.
نوع خمیری این چسب ها برای نصب سرامیک بر روی دیوارهای گچی و بتنی مناسب است. مقاومت این نوع چسب هم مانند نوع پودری آن در مقابل آب بالا است. به طوری که بعد از خشک شدن، امکان نفوذ آب در آن وجود ندارد. معروف ترین و کاربردی ترین آن ها چسب سرامیک اپوکسی است که کار کردن با آن بسیار ساده و سریع خواهد بود.چسب ترمیم سرامیک، ویژگی های کاربردی و منحصر به فردی دارد که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • افزایش سرعت عمل در کار
  • ایجاد چسبندگی بالا به محض مخلوط شدن با آب
  • نفوذ ناپذیری در مقابل رطوبت و آب بعد از خشک شدن
  • ساده تر کردن نصب سرامیک
  • عدم استفاده از مواد خطرناک در ساخت آن ها
  • کاهش هزینه های نصب و یا ترمیم سرامیک

چسب ترمیم سرامیک چه به صورت پودری و چه به صورت خمیری برای ترمیم سرامیک لب پر شده یا شکسته مناسب خواهد بود؛ البته به شرطی که شکستگی جزئی باشد و یا سرامیک در هنگام شکسته شدن پودر نشده باشد. وقتی سرامیک به قطعاتی تقسیم شود که بتوان آن ها را مانند پازل در کنار هم قرار داد، چسب کاشی می تواند آن ها را به یکدیگر متصل نماید.

چسب ترمیم سرامیک

لعاب کاری کاشی شکسته

یکی از چندین روشی که برای ترمیم سرامیک یا کاشی شکسته به کار می رود، لعاب کاری آن است. گاهی ممکن است شکستگی سرامیک به حدی باشد که کاملا عمقی بوده و نیاز به ترمیم اساسی دارد. در چنین شرایطی می توانید از روش لعاب کاری سرامیک و کاشی استفاده نمایید. لعاب کاشی یا دوغاب ماده ای است که از آن برای پر کردن ترک ها و شکستگی های سرامیک و کاشی استفاده می شود. پیش از آن که بخواهید از این ماده برای ترمیم سرامیک استفاده کنید لازم است محل مورد نظر خود را به طور کامل تمیز نمایید؛ به طوری که هیچ گونه لکی بر روی آن باقی نماند. سپس لعاب رنگی یا دوغابی که آماده کرده اید را درون تمامی ترک ها و شکاف ها ریخته و آن ها را پر کنید. شما می توانید کاشی و سرامیک با کیفیت را در فروشگاه اینترنتی کاوه سرام بخرید. هم چنین کاوه سرام وبسایت معتبری دارد که برای اطلاعات بیشتر مشتریان عزیز مقالاتی را قرار می دهد.

 

نوشتن دیدگاه