نکات مهم در انتخاب کاشی و سرامیک استخری

کاشی و سرامیک استخری از جمله مصالح ساختمانی است که کاربردهای گوناگونی در ساخت و ساز دارد. کاشی استخری حاوی لعاب است، به همین دلیل پرکاربرد هستند. این گونه کاشی ها مقاومت بالایی دارند، چرا که در فرایند تولید، آن ها را در معرض کوره و تحت فشار و دمای بالا قرار می دهند. علاوه بر مقاومت بالا، لغزنده نیستند و تغییرات آب و هوایی و دمایی به آن ها آسیبی نمی رساند. از دیگر مشخصات منحصر به فرد کاشی های سرامیکی عدم جذب آب توسط آن ها است. در حقیقت اگر روی این گونه کاشی ها قطره ای آب بریزید آب جذب آن ها نمی شود و تنها روی سطح کاشی سر می خورد. اگر به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با نمایندگی کاشی البرز در اصفهان و کاشی گلدیس هستید با کارشناسان ما در کاوه سرام در ارتباط باشید. 

نکات مهم در انتخاب کاشی و سرامیک استخری

چه سرامیکی برای استخر مناسب است؟

برای استخرها باید سرامیکی انتخاب کرد که میزان جذب آب در آن صفر باشد، همچنین با توجه به این که آب درون استخر ممکن است در فصول سرد سال یخ بزند، کاشی و سرامیک استخری باید در برابر یخ زدگی مقاوم باشد. در غیر این صورت بر اثر تغییرات آب و هوایی و دمایی سرامیک استخری دچار ترک و شکست می شود. در صورتی که در انتخاب کاشی و سرامیک برای استخر دقت نداشته باشید، تغییرات دمایی و جذب آب منجر به آسیب رسیدن به آن ها می شود. در نهایت ضررهای مالی قابل ملاحظه ای را به شما وارد خواهد شد و مدت زمان کمتری عمر خواهند کرد. کاشی و سرامیک های استخری به 4 دسته کلی تقسیم می شوند که در ادامه به طور کامل به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

چه سرامیکی برای استخر مناسب است؟

انواع کاشی و سرامیک استخری

کاشی و سرامیک های استخری در 4 درسته زیر وجود دارند:

  • کاشی سرامیکی: این نوع کاشی ها در بیشتر استخرها دیده می شوند. البته کاشی های سرامیکی برای استخرهایی که طراحی نامنظم و بتنی دارند، مناسب هستند. کاشی های سرامیکی لعاب دار هستند و از استحکام بالایی برخوردار هستند.
  • سرامیک استخری با جنس شیشه ای: چنین سرامیک هایی با لعاب شیشه تولید می شوند، از این رو ظاهر براق تری دارند. در دیوارهای استخر از این نوع سرامیک استفاده می کنند.
  • سرامیک استخری با طرح استخری: سرامیک های پرسلان را با نام طرح استخری نیز می شناسند. این نوع سرامیک ها در برابر نفوذ آب مقاوم هستند. این سبک سرامیک ها برای استخرهای متقارن با ابعاد و اشکال مشخص طراحی و تولید می شوند.
  • سرامیک استخری با جنس مرمری: این نوع از سرامیک ها برای دیوار و کف استخر مناسب هستند. با توجه به ظاهر زیبا و لاکچری از این سرامیک ها بیشتر برای دیوار و کف استخرهای شخصی و مجلل استفاده می کنند.

 انواع کاشی و سرامیک استخری

تفاوت کاشی معمولی با کاشی استخری

وجود مزیت هایی در کاشی و سرامیک استخری موجب شده است که مهندسان و معماران این نوع کاشی را جایگزین کاشی های معمولی کنند. تفاوت ها و مزیت های کاشی استخری با معمولی به شرح زیر هستند:

  • سرامیک و کاشی های استخری بر خلاف سرامیک های معمولی جاذب آب نیستند.
  • مقاومت بالایی در برابر یخ زدگی دارند. این در حالی است که سرامیک های معمولی در برابر یخ زدگی استحکام و مقاومت کمی از خود نشان می دهند.
  • به راحتی از سطح استخر جدا نخواهند شد، ولی کاشی های معمولی پس از مدت زمانی از سطح کار و استخر جدا می شوند.

با توجه به مزیت هایی که کاشی استخری دارد، به شما توصیه می کنیم که با خرید چنین کاشی هایی به جای کاشی های معمولی از ضرر مالی جلوگیری کنید، همچنین از بروز وقایع خطرناکی که بر اثر شکسته شدن کاشی معمولی رخ می دهند، جلوگیری کرده است. برای تشخیص کاشی استخری از کاشی معمولی تنها کافی است که آزمایش ساده ای را انجام دهید و چند قطره آب پشت کاشی بریزید. در صورتی که آب جذب کاشی شد، آن محصول کاشی معمولی است، در غیر این صورت کاشی استخری است.

تفاوت کاشی معمولی با کاشی استخری

استاندارد کاشی استخری

نکته دیگری که در حین انتخاب کاشی و سرامیک استخری باید رعایت کنید، وجود فاکتورهای استاندارد بین المللی در محصول مد نظرتان است. کاشی های استاندارد استخر به طور معمول در ابعاد 115 در 240 میلی متر طراحی می شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که کاشی های چینی بزرگ مناسب استفاده برای استخرها نیستند. این گونه کاشی ها قابلیت قرارگیری در معرض آب برای مدت زمان طولانی را ندارند. اندازه، شکاف و میزان جذب آب کاشی استخری نیز باید در محدوده استانداردی باشند که مشخص شده است. سرامیک های مورد استفاده در استخرهای ورزشی موجود در بازار ایران در اندازه های 115 در 240 میلی متر و 125 در 250 میلی متر با فاصله 10 سانتی متر با سنگفرش هستند. نسبت طول به عرض این کاشی ها به صورت 1 به 2 است.

فاکتورها و ترفندهایی وجود دارد که برای تشخیص کیفیت کاشی های استاندارد استخر به کار می روند. این فاکتورها عبارت ‌اند از:

  • ظاهر کاشی
  • سطح لعاب دار
  • جذب آب

کاشی و سرامیک استخری به دلیل ویژگی و مشخصات منحصر به فردی که دارد محبوبیت بسیاری در بین پیمانکارها و ساختمان سازها دارد. وجود همین مشخصات موجب تنوع بالا در رنگ، مدل، برند و جنس این نوع کاشی ها شده است. تنوع و کاربرد بالا در کاشی های سرامیکی، انتخاب آن ها را کمی چالش برانگیز کرده است. به شما پیشنهاد می کنیم که به وب سایت فروشگاه کاوه سرام مراجعه کنید و محصول مد نظرتان را با اطمینان از اصالت کالا و کیفیت بالا تهیه کنید.برای خرید اینترنتی کاشی البرز استخری می توانید با کاوه سرام همراه باشید و محصولاتی با بهترین کیفیت و به صرفه ترین قیمت دریافت کنید.

 

نوشتن دیدگاه