استاندارد ابعاد استخرها

یکی از اساسی ترین مواردی که باید برای ساخت و طراحی استخر در نظر داشته باشید، این است که چه مساحتی، برای ایجاد استخر در فضای باز خود دارید. این به شما کمک می کند دریابید که آیا می توانید استخر دلخواه را در ملک خود داشته باشید و نوع استخری که مطابق با نیازهای شماست را بسازید. بنابراین هنگامی که صحبت استاندارد ابعاد استخرها به میان می آید، فاکتورهای زیادی را باید در نظر گرفت. این شامل مفاهیمی مانند نوع استخری است که ایجاد کرده اید، موادی که استخر از آن ساخته شده و شکل و طراحی استخر است. به طور کلی اندازه یک استخر، با طول و عرض نشان داده می شود. اعداد با نسبت 2 به 1 در مقایسه با اندازه متوسط فضای باز استخرها تعیین می شود. با توجه به این عوامل میانگین اندازه استخرها، در سه اندازه گیری اصلی، تعیین می شود که شامل 5 *10 متر ، 4.6 * 11 متر و 6 * 12 متر است. اگر تصمیم دارید یک طرح استخر در فضای باز را از ابتدا ایجاد کنید، بهتر است که در خصوص استاندارد ابعاد استخرها مشاوره های لازم را دریافت کنید. عمق تنها بعدی از استخر است که محدودیتی را شامل نمی شود، بنابراین انعطاف پذیری زیادی در اینجا وجود دارد که به نحوه استفاده از استخر بستگی دارد. با این حال استخرهای خانگی و خصوصی مستطیل شکل، بین یک تا دو متر عمق دارند. این در حالی است که عمق استخرهای مخصوص ورزش و شنا، بین یک و نیم تا دو متر است. در نظر داشته باشید که استخرهای مربعی و گرد معمولاً عمق یکنواختی دارند.

استاندارد ابعاد استخرها

استخرهای روی زمین

در استخرهای روی زمین به دلیل نوع نصب دیواره استخر که روی زمین قرار گرفته است، تمامی اتصالات مربوط به برق یا آب، شکلی ثابت دارند. در این نوع از طراحی استاندارد ابعاد استخرها با عمق کم یا متوسط منظور می شود که عمدتا دارای کاربری تفریحی و یا آموزشی هستند. بدین ترتیب این نوع از استخر، برای آموزش شنا مناسب است و امکان شیرجه در آن وجود ندارد. اندازه متوسط یک استخر روی زمین حدود 2.1 * 3.6 متر است. ضمن آنکه در مورد عمق، رایج‌ترین انتخاب برای استخر روی زمین، دامنه‌ای بین 1.37 تا 1.52 متر است.

استخرهای روی زمین

استخرهای بالای زمین

استخرهای روی زمین دارای مزیت نصب آسان تر هستند. زیرا نیازی به حفاری در فضای باز ساختمان را ندارند. اگر تصمیم دارید ساله ا پس از نصب، استخر برداشته شود، این کار حذف آن ها را نیز آسان‌تر می‌کند. استخرهای روی زمین معمولاً در سه اندازه هستند، کوچکترین ابعاد میانگین در یک استخر گرد و روی زمین، به ابعاد 6.4 * 15.8 متر است. محبوب ترین اندازه، استخر های بالای زمین مطابق با استاندارد ابعاد استخرها ، یک طراحی گرد با ابعاد 7.3 * 15.8 متر است. هنگامی که برای طراحی این نوع از استخر، اقدام می شود، دیواره آن، در سطحی بالاتر از تراز زمین، اجرا و نصب می شود. بنابراین اتصالات برق و آب را می توان به شکل ثابت یا موقت در نظر گرفت. این را نیز باید افزود که این نوع از استخرها، دارای عمق و ظرفیت پایینی هستند و عمدتا جهت آموزش، طراحی و ساخته می شوند. حقیقت این است که استخرهای روی زمین، چندین مزیت مهم نسبت به استخرهای درون زمین دارند. واضح ترین آن ها، هزینه ساخت آنها است. این نوع از استخرها، با کسری از هزینه، در مقایسه با استخرهایی که درون زمین ساخته می شوند، آماده خواهند شد و زمان نصب کوتاهی را مطابق با استاندارد ابعاد استخرها به خود اختصاص می دهند. معمولاً عمق استخرهای بالای زمین، 14.6 یا 15.8 متر است. ضمن آن که باید در نظر داشت که برخی از استخرها را نمی توان در زیر خطوط برق هوایی یا روی خطوط برق دفن شده در زمین قرار داد که هنگام ساخت استخرهای بالای زمین، لازم است که این نکته را در نظر داشت.

استخرهای بالای زمین

استخرهای درون زمین

استخرهای درون زمین ، اغلب به دلیل ماندگاری و ظاهر تمیزشان مورد توجه قرار می گیرند. اندازه یک استخر درون زمین، به طور متوسط، بستگی زیادی به موادی دارد که از آن ساخته شده است. برای استخرهای وینیل، سه اندازه اصلی وجود دارد که مردم در نظر می گیرند که معمولاً 5 * 10 متر ، و یا 6 * 12 متر است. از بین این اشکال مستطیلی، ابعاد 5 *10 رایج ترین انتخاب است. ضمن آن که استخرهای بتنی، اغلب به شکل بیضی طراحی شده است و محبوب ترین اندازه برای این استخرها 5 *10 متر است که استاندارد ابعاد استخرها در این شکل را شامل می شود. برای اجرا و ساخت این نوع از استخر که به شکل کامل در داخل زمین ایجاد می شود، تمامی تاسیسات به شکل دائمی، تعبیه می شود. بنابراین، امکان این وجود دارد که عمق و ظرفیت استخر، بالاتر منظور شده و برای فعالیت های ورزشی و مسابقات بسیار مناسب خواهد بود. این نکته را باید اشاره کنیم که اساساً سه نوع استخر درون زمین وجود دارد که به شکل فایبرگلاس، بتنی و آستر وینیل ساخته می شود که بیشتر در استخرهای سرپوشیده کاربرد دارد. در این شرایط، سرعت نصب در استخرهایی از جنس فایبرگلاس بسیار بالاتر خواهد بود.

استخرهای درون زمین

ابعاد استخر متناسب با فضای باز

از آنجایی که فضای باز و حیاط ساختمان ها، اندازه ای استاندارد ندارند، بنابراین لازم است که متناسب با آن ها و نیازی که بر اساس آن، اقدام به ساخت استخر کرده اید را بررسی کرده و اندازه استخری را که می توانید نصب کنید و هر ویژگی طراحی دیگری که می خواهید ادغام کنید را تعیین نمایید. باید در نظر داشته که تمامی منازل، دارای فضاهای بیرونی بزرگی نیستند که اندازه استخرهای وسیع را در خود جای دهند. بنابراین مهم است که هنگام طراحی پروژه استخر خود، مطابق با استاندارد ابعاد استخرها فضای باز مناسبی را که در اختیار دارد، در نظر بگیرید. از آنجایی که طیف گسترده ای از اندازه های استخرها ارائه می شود، می توانید پروژه خود را مطابق با آن ها بهینه کنید. شما می توانید ابعاد برای اطلاع از ابعاد استاندارد استخر با کارشناسان کاوه سرام در ارتباط باشید. کاوه سرام فروشگاه اینترنتی معتبری است که عرضه کننده بهترین و مرغوب ترین کاشی و سرامیک استخری است.

نوشتن دیدگاه